خبرنگاران فقط چهار شهرستان گیلان در شرایط آبی است

به گزارش وبلاگ تحصیل، رشت - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: جز چهار شهرستان این استان بقیه در شرایط زرد و نارنجی از نظر شیوع کرونا و آمار بیماران مبتلا و بستری به کووید 19 قرار دارند.

خبرنگاران فقط چهار شهرستان گیلان در شرایط آبی است

دکتر آبتین حیدرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ تحصیل گفت: هم اکنون شهرستان های تالش، سیاهکل، املش و شفت در شرایط آبی هستند.

وی با بیان اینکه دو شهرستان رودسر و رودبار در شرایط نارنجی و بقیه شهرستان های گیلان در شرایط زرد قرار دارند، خاطر نشان کرد: همراهی مردم به طور نسبی خوب بوده اما در این روزهای پایانی سال انتظار همراهی و همکاری بسیار بیشتری از مردم استان و نیز هموطنان مان داریم تا مبادا روزهای آغاز سال جدید با شیوع افسارگسیخته کرونا، به کام مردم تلخ گردد.

وی مطرح کرد : هم اکنون 313 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 70 نفر در بخش مراقبت های ویژه می باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به مردم توصیه کرد که از حضور در اماکن و شلوغ از جمله بازارها تا حد امکان پرهیز نمایند و خریدهای نوروزی را ترجیحا اینترنتی انجام دهند یا اینکه جز ضروریات خرید ننمایند.

وی بیان داشت: مردم به این مهم توجه جدی داشته باشند بهنگام خانه تکانی های نوروزی از دوستان، آشنایان یا نیروهای شرکت ها یاری گرفته نگردد، زیرا ممکن است هر کدام از این افراد تماس هایی با بیماران داشته و ناقل باشند.

دکتر حیدرزاده با تاکید بر اینکه از مسافرت ها نیز در این ایام به شدت خودداری گردد، خاطر نشان کرد: هر گونه نقل و انتقالی ممکن است موجب انتشار ویروس و ابتلا به بیماری گردد.

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت و درمان؛ تا به امروز یک میلیون و 698 هزار و 5 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به 60 هزار و 786 نفر رسیده است.

بر این مبنا یک میلیون و 449 هزار و 350 نفر از بیماران در این مدت بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. سه هزار و 804 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و تا به امروز 11 میلیون و 337 هزار و 942 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فقط چهار شهرستان گیلان در شرایط آبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فقط چهار شهرستان گیلان در شرایط آبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید