خراسان شمالی منطقه نمونه گردشگری ندارد

به گزارش وبلاگ تحصیل، قدیر افروند با اشاره به اینکه حضور قومیت ها و وجود فرهنگ های مختلف یکی از عوامل مهم برای جذب جهانگرد است، اضافه کرد: این استان دارای قوم های متفاوت فارس(تات)، ترک، کرمانج، ترکمن و اقلیت های قومی بلوچ، عرب و لر است که هر یک از آنها دارای فرهنگ های متفاوتی نیز هستند.

خراسان شمالی منطقه نمونه گردشگری ندارد

وی با اشاره به قوم ترکمن ساکن در این منطقه ادامه داد: ترکمن ها یکی از این طوایف است که در منطقه مرزی جرگلان ساکن هستند و فرهنگ آنها دارای پتانسیل فراوانی برای جذب توریست است، این درحالیست که حتی یک منطقه نمونه توریستی در این منطقه وجود ندارد.

افروند با اشاره به اینکه فراوری ابریشم و پرورش اسب اصیل ترکمن، این منطقه را در کشور خاص نموده است، اظهار کرد:

فرهنگ، سنت و شیوه زندگی افراد، موسیقی، قالیچه، پشتی و فرش دو رویه تمام ابریشم دویدوخ از دیگر پتانسیل هایی است که می توان با جذب توریست، این منطقه را تبدیل به یک مکان مالی کرد.

وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات به صنعت توریستی این منطقه بیان نمود: تبدیل این منطقه به مکانی توریستی نیازمند زیرساخت هایی همانند جاده مناسب برای سفر توریستان و اعتبارات ضروری است. این درحالیست که اعتبارات اختصاص یافته به حوزه توریستی استان مصوب نمی گردد و یا اینکه اگر مصوب شد نیز اختصاص نمی یابد.

افروند ضمن اعلام توریستی به عنوان یکی از اولویت های مهم رونق مالی در استان، تاکید نمود: بنابراین باید فرماندارها، شهردارها، بخشدارها و دهیارها به این موضوع توجه جدی داشته باشند و از سوی دیگر عید نوروز فرصت مناسب برای معرفی این منطقه به میلیون ها زائر امام رضا(ع) است که از این استان گذر می نمایند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی بیان نمود: درصدد هستیم تا سه روستای یکه صعود، دویدوخ و راستقان در منطقه جرگلان را تبدیل به منطقه ها نمونه توریستی کنیم.

منبع:

منبع: کجارو

به "خراسان شمالی منطقه نمونه گردشگری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان شمالی منطقه نمونه گردشگری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید