خودرو P90 سایپا با چه مشخصاتی عرضه می گردد؟ قیمت و زمان عرضه اعلام شد

به گزارش وبلاگ تحصیل، خودرو P90 سایپا یا همان پارس خودرو کادیلا یا تندر 90 ایرانیزه با چه مشخصاتی عرضه می گردد؟ قیمت و زمان عرضه کادیلا سابق اعلام شد.

خودرو P90 سایپا با چه مشخصاتی عرضه می گردد؟ قیمت و زمان عرضه اعلام شد

وبلاگ تحصیل - الهام زهره وند: پارس خودرو کادیلا همان تندر 90 ایرانیزه در نهایت با نام خودرو P90 سایپا فراوری و عرضه خواهد شد.

قیمت خودرو P90 سایپا قرار است زیر قیمت شاهین باشد. زمان عرضه خودرو P90 سایپا نیز آخر سال 1403 اعلام شده است.

پلتفرم خودرو دقیقا همان ال 90 است. فقط برای اینکه بتوانند موتور و گیربکس را جانمایی نمایند، یک جاهایی در محفظه موتور را تغییر داده اند. در ستون B و رکاب های خودرو نیز از فولادهای استحکام بالا استفاده شده است تا بتوانند استانداردهای تصادف را پاس نمایند.

آنچه بر خودرو P90 سایپا گذشت تا به اینجا برسد!

28 فروردین ماهِ 1402 پارس خودرو کادیلا همان تندر 90 ایرانیزه رونمایی شد. فراوری کادیلا ال 90 ایرانی پارس خودرو از شهریور ماه سال 1403 شروع شده است.

خودرو کادیلا با موتور شاهین پلاس اتوماتیک و گیربکس دستی پنج سرعته فعلی شاهین عرضه گردد. پیشرانه نو ME16 روی این خودرو که قرار است به زودی وارد بازار گردد، نصب می گردد.

عبداله سلطانی ثانی مدیرعامل پارس خودرو زمان عرضه کادیلا ال 90 ایرانی را تا انتها سال 1403 اعلام نموده است.

پیشرانه و قدرت فنی ال 90 ایرانی

کادیلا ال 90 ایرانی با موتور ME16 به فروش خواهد رسید. این خودرو که در حقیقت همان نمونه نهایی پروژه P90 پارس خودرو است، بنابر اعلام بازدهی فنی بیشتری نسبت به تندر 90 و ساندرو دارد.

احسان جابری رئیس هیات مدیره مگاموتور در گفت گو با وبلاگ تحصیل از جزئیات و مشخصات فنی موتور کادیلا اطلاع داد. به گفته وی: پیشرانه تنفس طبیعی ME16 یک پیشرانه تنفس طبیعی 16 سوپاپ با حجم دقیق 1587 سی سی است. این پیشرانه می تواند حدود 111 اسب بخار قدرت و 150 نیوتون متر گشتاور است. این پیشرانه به سیستم VVT و اویل پمپ متغیر هم مجهز است.

البته، موتور کنونی از نظر توان و گشتاور چندان متفاوت با تندر 90 یا ال 90 نیست، اما درباره هماهنگی با گیربکس و دوام باید منتظر تست خودرو بود.

جابری درباره منشاء این موتور شرح داد: پس از گذراندن مراحل قانونی، قرارداد همکاری با شرکت DAE چین امضا شد. پنج موتور در سه کلاس مختلف انتخاب شدند که سه مدل از آن ها در اولویت قرار دارند. این پیشرانه ها قرار است در محصولات نو سایپا به کار گرفته شوند. در حال حاضر موتورهایی در کلاس های 1600، 2000 و 2500 سی سی در دسترس داریم.

تغییر قوای محرکه در خودرو

پژمان شادچهره، مدیر پروژه خودروی کادیلا در پارس خودرو، در گفت وگو با وبلاگ تحصیل به تغییرات اعمال شده، در این خودرو نسبت به مدل ال 90 پرداخت. او به لزوم تغییر قوای محرکه و دیگر ویژگی های خودرو برای پاس کردن استانداردهای نو اشاره نمود.

شادچهره در شرح دلایل تغییرات خودرو به وبلاگ تحصیل گفت: ما مجبور شدیم قوای محرکه را تغییر دهیم، چرا که پیشرانه قبلی دیگر در دسترس نبود و بعلاوه تندر 90 نمی توانست استانداردهای نو را پاس کند. بنابراین، برای دستیابی به استانداردهای لازم تغییراتی را در خودرو اعمال کردیم. علاوه بر تغییرات ظاهری، در داخل کابین نیز بهبودهایی ایجاد شد.

چهره نو: طراحی و جذابیت

این خودرو با طراحی نو و به روز شده، به بازار عرضه خواهد شد. اما پرسش اینجاست که آیا این تغییرات ظاهری می توانند جایگاهِ ال 90 را در میان خریداران ایرانی حفظ نمایند؟ آنالیز واکنش مصرف نمایندگان به طراحی نو و تغییرات فنی این خودرو می تواند در موفقیت آن در بازار تاثیرگذار باشد.

مدیر پروژه کادیلا در ادامه شرح داد که در کنار تغییر قوای محرکه، امکانات نوی نیز به این خودرو افزوده شده است. او گفت: چراغ های نو جلو به سیستم اتولایت و دیلایت مجهز شده اند. بعلاوه این خودرو با پیشرانه ME16 سایپا و گیربکس 5F18 که پیش تر در خودروی شاهین استفاده شده بود، به بازار عرضه خواهد شد. افزون بر این، سیستم کنترل پایداری نیز به مجموعه خودرو اضافه شده است.

از جمله تغییرات دیگر، در بخش داخلی خودرو است. در داشبورد خودرو یک سیستم مالتی مدیا اضافه شده، و سیستم تهویه مطبوع به حالت نیمه اتوماتیک در آمده است. کلیدهای بالابر شیشه و مجموعه سوییچ بانک نیز بهبود یافته اند. فرمان خودرو برقی شده، و برای هماهنگی با استانداردها و بهبود ظاهر، صندلی ها نیز تغییر نموده اند.

کیفیت کادیلا در مقایسه با ال 90

یکی از سوالات مهم درباره کادیلا، مقایسه کیفیت آن با ال 90 است. ال 90 به علت نظارت سخت گیرانه شرکت رنو و استفاده از شبکه جهانی تامین قطعات، کیفیت بالایی داشت. اما با خروج رنو از فراوری در ایران، نگرانی هایی درباره کیفیت و دوام کادیلا وجود دارد. تغییرات در بخش موتور و گیربکس می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد و دوام خودرو بگذارد.

منبع: بیت ران

به "خودرو P90 سایپا با چه مشخصاتی عرضه می گردد؟ قیمت و زمان عرضه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو P90 سایپا با چه مشخصاتی عرضه می گردد؟ قیمت و زمان عرضه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید