زنجان با 20 برنامه به استقبال روز جهانی صنایع دستی می رود

به گزارش وبلاگ تحصیل، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از برگزاری برنامه های متعدد در روزجهانی صنایع دستی اطلاع داد.

زنجان با 20 برنامه به استقبال روز جهانی صنایع دستی می رود

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند شنبه 17 خرداد 99 گفت: هر ساله با نزدیک شدن به روز جهانی صنایعدستی (20 خردادماه) و اهمیت این روز و به پاس کوشش هنرمندان و فعالان این عرصه، برنامه های متعدد و متنوعی در دستور کار معاونت صنایعدستی استان قرار می گیرد.

او اضافه نمود: معرفی صنتعگران برگزیده نشان کیفیت (اثر، هنرمند)، تجلیل از هنرمندان دریافتکننده نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سال 98، برگزیده قلم تراش فاخر، نمایش آنلاین قلم تراش های فاخر استان به صورت زنده، معرفی شرکت آفرینه به عنوان مرکز تخصصی طراحی و ساخت انواع بستهبندی در زنجان و اعلام راه اندازی سایت این مرکز (افتتاح فروشگاه اینترینتی)، نشست مدیرکل با همکاران و فعالان حوزه صنایعدستی، حضور در شهرستان ها و تقدیر از از همکاران و صنعتگران شهرستانی، رونمایی از اثر هنری آقای میرلو، رونمایی از اپلکیشن معرفی صنایعدستی آقای دادشی، بازدید از کارگاه صنایعدستی، امضای تفاهم نامه با اداره کل پست استان، امضای تفاهم نامه با اداره پست، امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل امور زندان ها و ملاقات با پیشکسوتان صنایعدستی از جمله برنامه های این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ادامه اعلام کرد: حدود شش هزار نفر به طور مستقیم در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند. همچنین دو نشان جغرافیایی ملی در رشته ملیله و چاقوسازی، 66 اثر نشان ملی در زمینه ملیلهدوزی، چاقوسازی، چاروق، قلم زنی روی مس، انگشترسازی، پلاس بافی، بافتنی سنتی، نمدمالی، نقاشی لاکی، لاک تراشی چوب و ساز سنتی اخذ شده است.

منبع: میراث آریا

به "زنجان با 20 برنامه به استقبال روز جهانی صنایع دستی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجان با 20 برنامه به استقبال روز جهانی صنایع دستی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید