سونی یک میلیارد دلار در اپیک گیمز با هدف توسعه متاورس سرمایه گذاری کرد

به گزارش وبلاگ تحصیل، به تازگی شرکت سونی 1 میلیارد دلار دیگر هم در اپیک گیمز سرمایه گذاری نموده است. آن ها قبل از این هم بخش اندکی از سهام اپیک گیمز را در اختیار داشته بودند و از ژوئن 2020 حدود 450 میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کردند.

سونی یک میلیارد دلار در اپیک گیمز با هدف توسعه متاورس سرمایه گذاری کرد

علاوه بر سونی، شرکت KIRKBI، هلدینگ و شرکت سرمایه گذاری پشت گروه لگو (Lego Group)، در تازهتری سرمایه گذاری خود یک میلیارد دلار در اپیک گیمز سرمایه گذاری نموده است. آن ها علت این سرمایه گذاری را تسریع جاه طلبی های شرکت ها در فضای متاورس بیان نموده اند.

در حالی که در حال حاضر هیچ تعریف مشترک و قابل قبول جهانی برای این پدیده وجود ندارد، می توان گفت متاورس شبکه ای از فضاهای مجازی سه بعدی است که در آن کاربران می توانند با همدیگر معاشرت، بازی و کار نمایند و بعضی از افراد آن را به عنوان جانشین اینترنت موبایل تصور می نمایند.

کِنیچیرو یوشیدا، مدیر شرکت سونی، در بیانیه خود اعلام نموده است: به عنوان یک شرکت تفریح خلاق، ما از سرمایه گذاری در اپیک برای تعمیق روابط خود در زمینه متاورس هیجان زده هستیم، فضایی که سازندگان و کاربران وقت خود را در آن به اشتراک می گذارند.

یوشیدا در ادامه صحبت های خود اعلام کرد: ما بعلاوه مطمئن هستیم که تجربه و تخصص اپیک، از جمله موتور بازی قدرتمند آن ها، همراه با فن آوری های سونی، به کوشش های مختلف ما مانند توسعه تجربیات تازه هواداران خود در ورزش و ابتکارات تولیدات مجازی ما سرعت می بخشد.

اپیک و گروه لگو هفته گذشته اعلام کردند که وارد یک شراکت بلندمدت شده اند تا بتوانند به آینده متاورس شکل دهند و آن را برای بچه ها و خانواده ها ایمن نمایند. ارزش اپیک پس از تکمیل آخرین دور گزارش اقتصادی خود که مشروط به تأییدیه های نظارتی است، به 31.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

تیم سویینی، مدیر شرکت اپیک درباره این موضوع گفته است: همان طور که ما آینده تفریح و بازی را دوباره ترسیم می کنیم، به شرکایی احتیاج داریم که بتوانند دیدگاه ما را به اشتراک بگذارند. ما این را در همکاری خود با سونی و KIRKBI پیدا نموده ایم. این سرمایه گذاری به کار ما برای ساختن متاورس سرعت می بخشد و فضاهایی را ایجاد می نماید که بازیکنان می توانند در آن با دوستانشان سرگرم شوند، برندها می توانند تجربیات خلاقانه و همه جانبه ایجاد نمایند و سازندگان می توانند جوامعی بسازند و پیشرفت نمایند.

همان طور که از بیانیه مدیر شرکت سونی تعیین است، این سرمایه گذاری با تمرکز بخش بازی ها انجام نشده و هدف اصلی آن سرمایه گذاری بلندمدت روی متاورس است. اپیک گیمز از آن دسته شرکت هایی بوده که برای مدت زیادی است که روی برنامه های خود برای متاورس تمرکز نموده و تأکید زیادی را درباره آینده آن داشته است. علیرغم اینکه شرکت های بزرگی علاقه خود را به متاورس نشان داده اند اما همچنان آینده و موفقیت این ایده در هاله ای ابهام قرار گرفته است و باید زمان سپری گردد تا ببینیم خاتمه آن چه خواهد شد. با این حال، این سرمایه گذاری نشان می دهد که سونی هم توجه زیادی به آینده متاورس دارد و می خواهد روی آن سرمایه گذاری زیادی انجام دهد.

با سرمایه گذاری های قبلی، تا به امروز سونی حدود 1.45 میلیارد دلار در شرکت اپیک گیمز سرمایه گذاری نموده است. بیش ترین سهم این شرکت در اختیار تیم سویینی است و پس از او هم شرکت چینی تنسنت سهم زیادی از اپیک گیمز را در اختیار دارد.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی یک میلیارد دلار در اپیک گیمز با هدف توسعه متاورس سرمایه گذاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی یک میلیارد دلار در اپیک گیمز با هدف توسعه متاورس سرمایه گذاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید