طراحی دوربین شیائومی 12، 12 پرو و 12 اولترا لو رفت

به گزارش وبلاگ تحصیل، انتظار می رود که سری پرچم دار تازه شیائومی با نام شیائومی 12، همراه با یک جدول زمانی برای عرضه معرفی شود. پیش از این، گزارش چندین افشاگر حاکی از آن بود که سری گوشی های هوشمند پرچم دار آینده این شرکت چینی از چهار مدل به نام های شیائومی 12، 12 ایکس، 12 پرو و 12 اولترا تشکیل خواهند شد. به تازگی هم گفته می شد که سری گوشی های هوشمند تازه شیائومی می تواند در 28 دسامبر (7 دی ماه) معرفی شود، اما هنوز هیچ اطلاعیه رسمی در این خصوص منتشر نشده است. اکنون، برخی از رندرهای تازه قاب محافظ این گوشی ها در فضای مجازی منتشر شده که طراحی پشتی سه گوشی شیائومی 12، 12 پرو و 12 اولترا در خط تولید را آشکار می کند.

طراحی دوربین شیائومی 12، 12 پرو و 12 اولترا لو رفت

طبق گزارش MyDrivers، شیائومی 12 و 12 پرو از ماژول های دوربین اصلی بسیار بزرگی بهره می برند که سایر لنز های دوربین در زیر آن ها قرار خواهند گرفت. همان طور که از طراحی قاب ها تعیین است، این دو گوشی همچنین با فلاش LED دوگانه عرضه خواهند شد. نکته جالب اینجاست که طراحی این قاب های محافظ دقیقا مشابه تصاویر واقعی بوده که از این گوشی های هوشمند دیدیم.

شیائومی 12 اولترا که انتظار می رود برترین مدل این سری باشد ظاهری پیشرفته و طراحی ماژول دوربین دایره ای شکل نسبتا بزرگی دارد. رندر این گوشی هوشمند نشان می دهد که از هشت حفره مجزا برای حسگرهای دوربین، میکروفون و فلاش LED دوگانه بهره می برد. یک برآمدگی مدور در مرکز قاب محافظ این گوشی دیده می شود که می تواند برای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی آن تعبیه شده باشد. طراحی قاب همچنین نشان می دهد که این گوشی هوشمند از نمایشگر ثانویه کنار لنز دوربین اصلی بهره نمی برد. این امر می تواند برای کسانی که در پی همان قابلیت نمایشگر ثانویه پشتی کنار دوربین شیائومی می 11 اولترا هستند، خبر ناامیدکننده ای باشد.

طراحی کلی قسمت پشتی شیائومی 12 اولترا به ما نشان می دهد که این گوشی هوشمند می تواند با طراحی مشابه هواوی میت 40 پرو پلاس عرضه شود و از سنسور دوربین پریسکوپ و تله فوتوی بهتری هم بهره ببرد. همچنین قرار است شیائومی 12 اولترا صفحه نمایش خمیده و طراحی مبتنی بر حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی داشته باشد. به نظر می رسد که این گوشی از شارژ سریع 120 واتی و اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در صفحه نمایش هم برخوردار باشد که معمولا شیائومی آن را در سری گوشی های پرچم دار خود استفاده می کند.

شرکت چینی شیائومی که به تازگی با تولید گوشی های هوشمند قدرتمند و با کیفیت، محبوبیت خاصی در بین کاربران پیدا کرده تلاش می کند با ادامه این فرایند جایگاه دوم و حتی نخست برترین تولیدکننده گوشی هوشمند را در جهان از آن خود کند. گفته می شود شیائومی 12 یکی از اولین گوشی های مجهز به چیپست پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود که بر مبنای فناوری ساخت 4 نانومتری تولید شده است. از دیگر ویژگی هایی که انتظار داریم در این گوشی تعبیه شده باشند می توانیم به حداکثر 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، نمایشگر 6.9 اینچی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز سلفی 32 مگاپیکسلی و شارژ بی سیم 50 وات اشاره کنیم.

گوشی شیائومی می 11 اولترا که برترین گوشی پرچم دار نسل قبلی این شرکت چینی به شمار میرود، با استقبال خوبی از جانب کاربران شیائومی روبه رو شد. شیائومی می 11 اولترا از نمایشگر +QHD بسیار باکیفیت با وضوح 2K و رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد. قلب تپنده این گوشی را پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون 888 تشکیل می دهد که 5 نانومتری است و توانایی پردازشی بسیار بالایی دارد.

یکی از نقاط قوت این گوشی که اتفاقا توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده، بخش دوربین آن است. دوربین اصلی این گوشی از همان سنسور GN2 سامسونگ بهره می برد که در حالت استاندارد، میزان پیکسل آن 1.4 میکرومتر است که در حالت سوپر پیکسل به 4 برابر یعنی 2.8 میکرومتر می رسد. اما دوربین فوق عریض گوشی 48 مگاپیکسلی است و می تواند تصاویری با زاویه دید 128 درجه ثبت کند. علاوه بر این دوربین های قدرتمند، یک لنز پریسکوپی 48 مگاپیکسلی هم در این گوشی تعبیه شده که می تواند تا 5 برابر به صورت اپتیکال و 120 برابر به صورت دیجیتال زوم کند.

دوربین شیائومی می 11 اولترا با امتیاز 143 در بررسی های DXOMARK با گذر از هواوی میت 40 پرو پلاس پیروز شد که در رده اول قرار بگیرد. همین قابلیت ها انتظارات ما را از دوربین شیائومی 12 اولترا هم بسیار بالا می برد. همان طور که در قسمت بالا هم به آن اشاره شد، این گوشی مجهز به یک نمایشگر کوچک لمسی در قسمت پشتی و در کنار لنز دوربین آن است که به نظر می رسد در شیائومی 12 اولترا دیگر از این نمایشگر خبری نخواهد بود.

جدیدترین پرچم داران شیائومی یعنی سری شیائومی 12 احتمالا اوایل سال 2022 رونمایی خواهند شد.

منبع: 91mobiles

منبع: دیجیکالا مگ

به "طراحی دوربین شیائومی 12، 12 پرو و 12 اولترا لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دوربین شیائومی 12، 12 پرو و 12 اولترا لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید