طرز تهیه شیر برنج با نمک در سه سوت ، ساده و متفاوت

به گزارش وبلاگ تحصیل، شیر برنج را معمولا با شکر شیرین می نمایند اما اگر بخواهید از فواید شیر برنج بیشتر استفاده کنید و یا آن را برای بچه ها و افراد سرماخورده تهیه کنید، بهتر است آن را شیرین نکنید و برای طعم دهی به آن کمی نمک به آن اضافه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه شیر برنج با شکر و طرز تهیه شیر برنج ساده و خوشمزه + عکس مرحله به مرحله را شرح داده بودیم اما در ادامه طرز تهیه شیر برنج با نمک را آنالیز می کنیم.

طرز تهیه شیر برنج با نمک در سه سوت ، ساده و متفاوت

مواد لازم برای تهیه شیر برنج با نمک

  • برنج 1 پیمانه
  • آب 5 پیمانه
  • شیر 2 پیمانه
  • نمک 2-3 قاشق چای خوری

طرز تهیه شیر برنج با نمک

1. پخت برنج و آب

اولین مرحله از طرز تهیه شیر برنج درست مثل طرز تهیه شیر برنج با وانیل این است که برنج دان را که از قبل خیس نموده اید، در آب ریخته و روی گاز بگذارید تا نیم پز گردد.

2. تهیه شیر برنج با نمک

در این مرحله شیر را به مخلوط بالا اضافه کنید و هم بزنید و باز اجازه دهید شیر برنج قوام پیدا کند. در آخرین مراحل از پخت شیر برنج می توانید نمک را به آن اضافه کنید. شیر برنج شما آماده است. آن را در ظرف سرو مدنظرتان بریزید و میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه شیر برنج

شیر برنج یک نوع دسر برنجی است که معمولا با گلاب و هل یا حتی خامه مزه دار می گردد مثلا طرز تهیه شیر برنج با خامه صبحانه و خامه قنادی یکی از گزینه های خوشمزه این دسر است اما بهتر است برای سلامت خود تا حد امکان از شکر و طعم دهنده های دیگر استفاده نکنید. همان طور که دیدید تهیه شیر برنج کار ساده ای است اما خوب است نکات زیر را هم به عنوان فوت وفن های تهیه آن رعایت کنید.

طعم دار کردن شیر برنج با نمک بدون شکر

با توجه به این که در طرز تهیه شیر برنج با نمکی که آموزش دادیم از هیچ طعم دهنده ای استفاده نکردیم می توانید در صورت تمایل به آن اندازهی گلاب، کره یا خامه در مرحله آخر اضافه کنید تا طعم آن را بهتر کنید. البته استفاده از خلال بادام و پسته در بهبود طعم این نوع شیر برنج بسیار موثر است.

البته استفاده از میوه های شیرین مانند توت فرنگی و موز هم برای تزیین و بهبود طعم شیر برنج بسیار کاربردی است.

البته می توانید در طرز تهیه شیر برنج از رازیانه، وانیل یا سیاه دانه هم بهره ببرید. یا طرز تهیه شیر برنج اصفهانی را که با زیره همراه است در منزل امتحان کنید.

موارد استفاده از شیر برنج با نمک

در طب سنتی شرقی، هم شیر و هم برنج طبع سرد دارند و طبیعت سرد مواد غذایی می تواند برای بعضی افراد باعث معده درد گردد. برای جلوگیری از این امر حتما اندازهی پودر دارچین به ظرف اضافه کنید. دارچین طبیعت گرمی دارد که می تواند بر طبیعت سرد برنج و شیر فزونی داشته باشد.

  • اگر در بین اعضای خانواده شما نوزادی وجود دارد، شیر برنج به علت داشتن اندازه زیادی کلسیم و ویتامین B (B2) می تواند به رشد استخوان های آن ها یاری کند.
  • پودینگ یا همان شیر برنج از آن دسته دسرهایی است که هضمش بسیار آسان است و همین موضوع باعث می گردد شیر برنج را بتوان گزینه خوبی برای نوزادان در نظر گرفت.
  • این غذا می تواند روند طبیعی کلاژن سازی را در بدن شما تقویت کند (برنج این کار را انجام می دهد).
  • اگر سرما خورده اید، این نوع شیر برنج می تواند به بهبودی زودتر و سریع تر شما یاری کند و شیر برنج مناسب برای سرماخوردگی است.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شیر برنج با نمک در سه سوت ، ساده و متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیر برنج با نمک در سه سوت ، ساده و متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید