طرز تهیه خامه کیک با شیر تصویری و به روش قنادی

به گزارش وبلاگ تحصیل، خامه کیک یکی اصلی ترین پایه های کیک اسفنجی به شمار میرود که علاوه بر زیبایی، طعم آن را هم بی نظیر می نماید. با توجه به اهمیت آن در دنیای شیرینی پزی به روش های مختلفی می توان آن را تهیه کرد. در مطالب قبلی به طرز تهیه خامه کیک با نشاسته اشاره کردیم، حال در این مطلب به آنالیز طرز تهیه خامه کیک با شیر خواهیم پرداخت تا آن را به روش قنادی تهیه کنید.

طرز تهیه خامه کیک با شیر تصویری و به روش قنادی

مواد لازم برای تهیه خامه کیک با شیر

  • کره بدون نمک 150 گرم
  • شیر پرچرب و سرد 150 گرم
  • پودر قند 30 گرم
  • وانیل یک قاشق چای خوری

طرز تهیه خامه کیک با شیر

1. کره و شیر را با یکدیگر مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با شیر احتیاج است که قابلمه ای مناسب انتخاب نموده و آن را روی حرارت ملایم بگذارید. کره و شیر را داخل قابلمه ریخته و هم بزنید. بعد از ذوب شدن کره حرارت را خاموش کنید. مراقب باشید تا مخلوط جوش نیاید. حال مخلوط کره و شیر را در مخلوط کن بریزید و آن را با سرعت بالا به مدت یک دقیقه هم بزنید. قبل استفاده از کره، از بی نمک بودن آن مطمئن شوید تا مزه خامه تان عوض نگردد. طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه یکی دیگر از روش های تهیه آن است که در کتاب کاله گفته شده است.

2. مخلوط را در یخچال نگه داری کنید

در دومین مرحله از تهیه خامه کیک با شیر مخلوط را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. حال اجازه دهید تا به دمای محیط رسیده و خنک گردد. کاسه را با یک پلاستیک بپوشانید. پلاستیک را محکم فشار دهید تا از جمع شدن قطرات آب روی مخلوط جلوگیری گردد. مخلوط را به مدت 24 ساعت در یخچال بگذارید تا کامل خنک گردد. این خامه غلیظ را برای 5 روز هم در یخچال می توانید نگه داری کنید. برای تهیه خامه شکلاتی طرز تهیه خامه شکلاتی برای روکش کیک را بخوانید.

3. پودر قند و وانیل را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه خامه کیک با شیر ، کاسه را از یخچال بیرون آورده و پودرقند و وانیل را به آن اضافه کنید تا عطر و طعم شیرینی به خود بگیرد. در صورت بالا بودن دمای اتاق می توانید ظرفی را پر از تکه های یخ نموده و ظرف خامه را روی آن قرار دهید و آن را هم بزنید. در این مرحله بهتر است از هم زن دستی بهره ببرید تا خامه به آرامی هم زده گردد تا پودر قند کامل حل گردد. با این کار دیگر با زدن خامه، پودر قند نمی پاشد. در آخر خامه را با هم زن دستی و دور میانه بزنید تا به غلظت موردنظرتان برسد. خامه غلیظ شده را می توانید تا 2 روز در یخچال برای تزئین کیک هایتان نگه داری کنید. از این خامه در تهیه لایه میانی رولت خامه ای هم به راحتی می توانید بهره ببرید.

چند نکته تکمیلی برای تهیه خامه با شیر

خامه کیک با آن که با روش های متفاوتی تهیه می گردد اما بهتر است هنگام تهیه آن، نکات زیر را هم مدنظر داشته باشید:

نکاتی در خصوص تهیه خامه

در تهیه خامه برای کیک و شیرینی نون خامه ای در فصل تابستان می توانید پره های هم زن را قبل از تهیه خامه، به مدت 30 دقیقه در فریزر بگذارید تا از شل شدن خامه جلوگیری گردد. برای اطمینان از فرم گرفتن خامه به پره های هم زن خود دقت کنید. با به جا ماندن رده پره های هم زن روی خامه می توان گفت که خامه کامل فرم گرفته است. طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ را هم می توانید امتحان کنید.

نشانه های فرم گرفتن خامه

اگر بار اول تان است که در منزل خامه آماده می کنید بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • 1. خامه در ظرف جمع می گردد و به سمت هم زن حرکت می نماید.
  • 2. خامه به اطراف ظرف پرت می گردد.

روش های دیگر تهیه خامه کیک

شما سفیده تخم مرغ، نمک، شکر و آب را با یکدیگر مخلوط نموده و درون یک کاسه بریزید. کاسه را با یاری سه پایه روی یک قابلمه آب در حال جوش (روش بن ماری) قرار دهید. قابلمه را روی حرارت میانه گذاشته و آن را برای 3 دقیقه مدام هم بزنید. حال آن را به یک کاسه بزرگ تر منتقل کنید و با هم زن با سرعت میانه رو به بالا برای 3 دقیقه بزنید. بعد از 3 دقیقه با تماشا قله های سفت و براق، دیگر هم نزنید. حال سرعت هم زن را کم نموده و به آن وانیل را اضافه کنید. آن قدر هم بزنید تا یک دست گردد. بعد از آماده شدن خامه را سریع بهره ببرید. شما می توانید آن را در طرز تهیه کیک هویج اسفنجی امتحان کنید.

راه تثبیت خامه

برای تثبیت خامه کیک تان بهتر است ابتدا از سرد بودن شیر مطمئن شوید. سپس در مراحل پیش رو خامه را باید آن قدر با هم زن بزنید تا سفت گردد و پودر قند را به میزان به آن اضافه کنید. پودر قند به فرم و تثبیت بهتر آن یاری خواهد نمود. در پایان برای تزئین لایه های میانی کیک یا شیرینی باید چند ساعت آن را در یخچال بگذارید.

راه های استفاده از خامه

فرقی نمی نماید شما خامه را با چه روشی تهیه نموده باشید به روش های مختلف از آن در تهیه شیرینی، کیک، کاپ کیک، لایه های میانی نون خامه ای و رولت می توانید بهره ببرید. طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی و طرز تهیه نون خامه ای در توستر را در کتاب کاله بخوانید. از سویی شما برای کاور کردن کیک های اسفنجی هم از این خامه می توانید بهره ببرید. طرز تهیه کیک اسفنجی خامه ای را در کتاب کاله بخوانید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه خامه کیک با شیر تصویری و به روش قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خامه کیک با شیر تصویری و به روش قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید