عکس پلیس زن در کشورهای مختلف جهان

به گزارش وبلاگ تحصیل، پلیس زن در کشورهای مختلف دنیا آموزش نظامی دیده و برای ماموریت های خطیر آماده می شوند. مجموعه عکس پلیس زن در کشورهای مختلف دنیا را ببینید.

عکس پلیس زن در کشورهای مختلف جهان

شاید تصور کنید برای یک زن بسیار مشکل است که در امور نظامی پا به پای مردان در ماموریت های خطیر شرکت کند اما به واقع این گونه نیست و در بیشتر کشورهای دنیا پلیس های زن هم وجود دارند که آموزش های نظامی لازمه را دیده و در ماموریت های حساس شرکت می کنند. اگر برای شما هم جالب است که تصاویری از پلیس های زن در کشورهای مختلف را ببینید در ادامه با وبلاگ تحصیل همراه باشید.

در سطح بین الملل از حضور زنان در خدمت نیروهای ارتشی و پلیس بیش از یک قرن می گذرد. با این حال طبق آمارهای موجود، زنان پلیس چیزی حدود 2 درصد پلیس های دنیا را تشکیل می دهند. به جز آفریقای جنوبی که نسبت مشارکت زنان در نیروهای پلیس با مردان 29 درصد است. این نیروها بر اساس توانایی های فیزیکی از بین نیروهای عادی گلچین شده و پس از آموزش ها و آزمون های سخت به خدمت نیروهای ارتش هر کشور درمی آیند.

پلیس زن در ایران

شاید اولین تصویر ما از پلیس زن در ایران به سریال خواب و بیدار و جدال پلیس فعال و قدرتمند زن داستان با باند مواد مخدر و ناتاشا برشود. نیروی انتظامی ایران از سال 1378 در پاسخ به ضرورت های ایجادشده، با پذیرش زنان در دانشکده پلیس به تربیت پلیس زن پرداخت. پلیس بودن شغلی مردانه است و با روحیات و ویژگی های جسمی مردانه تعریف می شود. در تمام دنیا هم همین طور است و اگر زنان وارد می شوند، باید ویژگی های خاصی داشته و در بخش های خاصی باشند که بتوانند این شغل را انجام دهند.

آمار حضور پلیس های زن در دنیا

در کل دنیا تعداد محدودی پلیس زن وجود دارد، اما از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. مثلا تنها 2 درصد از پلیس های اسپانیا زن هستند، اما در برخی از کشورها که تفاوتی بین فعالیت پلیس زن و مرد وجود ندارد، تعداد پلیس زن به حدود 18 درصد هم می رسد. در ایران پلیس زن متناسب با نیازی که زنان دارند اما ممکن است به دلیل نیازهای دیگر، مسئولین به این نتیجه برسند که تعداد را بیشتر یا کمتر کنند.

به طور کلی می توان گفت استاندارد معینی در مورد میزان حضور زنان در پلیس در دنیا وجود ندارد، مثلا در کشور اسکاندیناوی که دارای بالاترین میزان حضور پلیس زن است، حدود 16 درصد جمعیت پلیس را زنان تشکیل می دهند و در آمریکا نیز میزان حضور پلیس زن، 5/3 درصد است و اینگونه تصور نکنید که در برخی کشورها 50 درصد از نیروهای پلیس زن هستند چرا که در اسکاندیناوی کمتر از 20 درصد از کل نیروهای پلیس زن هستند و در ایران نیز این میزان به عدد 4 درصد می رسد.

مجموعه عکس پلیس زن در کشورهای مختلف دنیا

امیدواریم مشاهده تصاویر پلیس زن در کشورهای مختلف دنیا برایتان جالب بوده باشد.

گردآوری: مجله اینترنتی وبلاگ تحصیل

منبع: setare.com

به "عکس پلیس زن در کشورهای مختلف جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس پلیس زن در کشورهای مختلف جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید