فوتبالیست حرفه ای با برنامه ریزی عهد تیرکمان اه! ، حرکت چرخ فوتبال روی دور باطل

به گزارش وبلاگ تحصیل، باشگاه های حرفه ای جهان در کنار همه اعضای مختلف در کادر فنی شان یک روانشناس هم دارند که به مسائل روحی بازیکنان و بعضا مربیان رسیدگی می نمایند.

فوتبالیست حرفه ای با برنامه ریزی عهد تیرکمان اه! ، حرکت چرخ فوتبال روی دور باطل

گروه ورزشی وبلاگ تحصیل، در روزهای گذشته موضوع بی پولی، تیتر اصلی رسانه های ورزشی درباره تیم هایی لیگ رجحان به ویژه استقلال و کمی کمتر پرسپولیس بود. انتشار پست مشترک در اینستاگرام اعضای تیم و اخراج مدیررسانه ای باشگاه استقلال و سپس حمایت کادر فنی از عضو برکنار شده، همگی نشان می داد که اوضاع در استقلال آرام نیست. مشابه این شرایط در پرسپولیس هم دیده می شد البته با سطحی کوچکتر و مصاحبه هایی تک و توک که به اندازه اقدام استقلالی ها به چشم نیامد.

کارشناسان فوتبالی در همین باره معتقدند وقتی باشگاه و سرمربی تیم از نفرات تیم می خواهند سبک زندگی شان را حرفه ای نموده و روی برنامه کار نمایند باید پیش از هر چیز به فکر بستر لازم برای این موضوع باشند.

با مثالی از فوتبال حرفه ای در اروپا می توان به نمونه های بسیاری از این موضوع رسید. به یاد داریم روزی که امید نورافکن وارد باشگاه شالروا بلژیک شد بلافاصله به آپارتمانی رفت که برایش از قبل در نظر گرفته بودند، سپس در کلاسهای زبان بلژیکی و انگلیسی شرکت کرد تا همزمان با حضور در تمرینات بتواند با دیگر اعضای تیم ارتباط برقرار نموده و از این بابت حس بهتری در تیمش داشته باشد. وقتی با او حرف می زدیم از واریز دقیق حقوق ماهیانه اش سر وقت خبر می داد و اینکه نه دغدغه غذا دارد نه جای استراحت و نه اتومبیل برای رفت و برگشت به محل تمرین. پولش را سروقت می گرفت و فقط به تمرین فکر می کرد. این نکات درباره یکی از باشگاه های درجه سه اروپایی است و باید تصور کرد شرایط در تیم های درجه دو و یک جهان چطور است.

در ایران اما اوضاع کاملا برعکس است! بازیکن به محض نشستن پای میز قرارداد یک چک می گیرد برای دو ماه بعد! هر روز در تمرین می شنود که باید سر ساعت بخوابد و سرساعت بیدار شود. سر ساعت در تمرین حضور داشته باشد تا جریمه نشود و باید کاملا حرفه ای زندگی کند!

بازیکنی که در ایران تبعات حضور در باشگاه حرفه ای را دیده و معلولیت لی اندرو پادوانی مانند آیینه عبرت پیش چشمش است (که چطور وسط زمین فوتبال فلج شد ولی هیچکس به دادش نرسید) از همان روز اول دنبال سرمایه گذاری و حساب باز کردن روی پولی است که از باشگاه دریافت می نماید. در یک سرمایه گذاری حضور پیدا نموده و چک های باشگاه را خرج می نماید! اما روز پاس شدن چک حساب خالی است! تماس طلبکاران و فکر برهم ریخته بازیکن از یکسو و از سوی دیگر ورود به مسابقات و لیگ فرسایشی هفته به هفته، شرایط روحی و روانی بدی را برای بازیکن فراهم می نماید که نتواند با آمادگی کامل در خدمت تیمش باشد. این چرخه در نهایت موجب می شود بازیکن در جریان لیگ و تمرینات فرسایشی با روانی ناآرام ضریب ایمنی بدنش پایین آمده و در نتیجه آسیب های عضلانی، مفصلی و استخوانی به سراغش بفرایند!

در واقع باشگاه های ما از بازیکنان شان توقع فوتبالی حرفه ای دارند در حالی که روش باشگاهداری شان به عهد تیرکمان شاه برمی شود. وعده های سرخرمن و قول هایی که بیش از قبل آنها را در نظر بازیکنان به چوپان دروغگو شبیه می نماید.

اگر امروز بازیکنان استقلال دست به اعتصاب اینستاگرامی زدند و این شرایط برای استقلال بوجود می آید زاییده همان سبک مدیریتی است که کمترین عاقبت اندیشی را در عقد قرارداد با سرمربیان و بازیکنان خارجی داشته اند. یک شب در اتاق هتلی در جنوب قرارداد دو ساله میلیون دلاری می بندند و چند صباح بعد در یک هتل در شمال کشور زیرش می زنند. مادامی که مدیریت در باشگاه های ایرانی سبکی روزمره دارد نه کسی به روانشناس و تأثیر حضورش در تیم توجه دارد نه روح و روان بازیکن! مدیران هم با یک امضا می آیند و با یک امضا می فرایند و آثار تخریب شده باشگاه شان را برای مدیر بعد باقی می گذارند که او هم تفاوت چندانی با قبلی ندارد و این چرخه هرگز از حرکت نمی ایستد!

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فوتبالیست حرفه ای با برنامه ریزی عهد تیرکمان اه! ، حرکت چرخ فوتبال روی دور باطل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبالیست حرفه ای با برنامه ریزی عهد تیرکمان اه! ، حرکت چرخ فوتبال روی دور باطل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید