نرخ دیه سال آینده تعیین شد

به گزارش وبلاگ تحصیل، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز که بصورت آنلاین برگزار گشت، درباره مبلغ دیه سال 1400 گفت: به موجب قانون در انتها هر سال باید مبلغ دیه توسط قوه قضاییه معین و تکلیف شود. این موضوع در دو جلسه متوالی روز گذشته و دوشنبه در شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد. نهایتاً مصوبه ریاست قوه قضاییه این شد که برای سال 1400 نرخ دیه قتل غیرعمد مسلمان 480 میلیون تومان باشد و از اول فروردین سال 1400 لازم الاجرا است.

نرخ دیه سال آینده تعیین شد

اسماعیلی درباره پرونده های مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال 99 گفت: در سال 99 مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت ما بود و در سال گذشته صرفاً در شعب ویژه مبارزه با اخلالگران اقتصادی در کشور 206 پرونده بررسی شدند که 7 متهم حقوقی هم علاوه بر شخصیت حقیقی داشتیم. در تهران 142 نفر، فارس 19 نفر، خراسان رضوی 15 نفر، قم 8 نفر، اصفهان 6 نفر و هرمزگان یک نفر و گلستان 5 نفر محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نوع محکومیت های صادره به این صورت بود که 3 نفر در شعب محکوم به اعدام، یک نفر محکوم به حبس30 سال و 8 نفر حبس 20 تا 25 سال و 7 نفر به تحمل 15 تا 20 سال حبس، 31 نفر به تحمل حبس از 10 تا 15 سال، 72 نفر به تحمل حبس 5 تا 10 سال، 51 نفر انفصال از مشاغل دولتی، 6 شرکت حکم انحلال و 47 مورد مجازات شلاق توسط شعب مبازره با مفاسد اقتصادی گرفتند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره گرانی های اخیر در بازار مرغ گفت: به همه دستگاه ها بویژه سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کردیم که حاضریم کمک کنیم. در روزهای اخیر و هفته جاری دادستان های ما، معاونین دادستان به کمک تعزیرات حکومتی رفتند و مواردی از سواستفاده در حوزه توزیع مرغ را کشف و متهمینی را دستگیر کردند، پرونده های آنها در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: در سال 99، یک هزار و دو واحد تولیدی با اقدامات قوه قضاییه حیات به آنها برگشت. بالغ بر دو هزار واحد صنعتی در دو سال اخیر و دوره تحول با پیگیری های قوه قضاییه احیا شدند و شاغلین این مجموعه ها نیز عدد بالایی -حدود ده ها هزار نفر - است.

سخنگوی دستگاه قضا در هشدار به بانکها گفت: اولین مسئولیت نظام بانکی کمک به تولیدگران و صنعتگران است و تملک بانک نباید به معنای تعطیلی واحد تولیدی و کارگران باشد. بانک باید همانند مالک قبلی و بهتر از آنها فعالیت و تولید را ادامه دهد. در صورت قصور بانک با آنها برخورد و بازخواست خواهند شد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار بیشتر را در کانال وبلاگ تحصیل بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "نرخ دیه سال آینده تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ دیه سال آینده تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید