نیروی جوان تحصیلکرده، مهمترین پتانسیل لرستان

به گزارش وبلاگ تحصیل، خبرنگاران/لرستان یک کارآفرین لرستانی گفت: مهمترین پتانسیل استان نیروهای جوان تحصیلکرده است.

نیروی جوان تحصیلکرده، مهمترین پتانسیل لرستان

محمدحسین عبدی پور در گفت وگو با وبلاگ تحصیل اظهار کرد: کارآفرینی از آنجا اهمیت پیدا می نماید که با نگاهی به کشورهای بیشتر پیشرفته می بینیم آن ها به وسیله کارآفرینی و فراوری داخل توانسته اند به سمت توسعه حرت نمایند.

وی با تأکید بر صندلی و نقش فرهنگ کارآفرینی در رشد مالی و توسعه پایدار افزود: بی تردید کارآفرینی نقش بسیار کلیدی در توسعه مالی و پایدار همه جوامع دارد و ازاین رو لزوم ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان در استان و کشور به خوبی احساس می گردد.

عبدی پور با اشاره به موانع پیشروی کارآفرینان ادامه داد: دولت مهم ترین مانع در این جهت است. تفکر حاکم بر دستگاه های اداری به گونه ای است که کارآفرین را به چشم شخصی پولدار می بینند که باید سهمی از او گرفت و سنگی جلوی پایش انداخت. از طرفی قوانین و مقررات دست و پاگیر و بروکراسی زائد اداری مانند نیروهایی فرسایشی عمل نموده و انرژی کارآفرین را می گیرند.

این مخترع لرستانی با بیان اینکه اعتقادی به کارآفرینی در حوزه گردشگری استان لرستان ندارم، اعلام کرد: گرچه معتقدم ورود به این حوزه باعث می گردد تنها دارایی استان که همان طبیعت بکر است، از بین برود و لرستان دیگر چیزی برای عرضه نداشته باشد اما در این زمینه می توان کارهای مناسبی انجام داد.

وی یادآور شد: به نظر می رسد نیروی جوان تحصیلنموده مهمترین پتانسیل استان است که روی آن ها می توان مانور داد و اشتغال زایی خوبی ایجاد کرد.

عبدی پور گفت: به جوانان هم استانی توصیه می گردد اگر قصد دارند وارد جهت کارآفرینی شوند از ناملایمات و سختی ها خسته نشده و مصمم جهت را ادامه دهند.

عبدی پور با اشاره به فعالیت مرکز شتابدهی کسب وکارهای فناورانه جهاد دانشگاهی گفت: خوشبختانه این مرکز در شرایط سختی که کارآفرینان و واحدهای فناور استان دارند، یاری حال آن هاست و تا جایی که امکان داشته باشد ما را حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نیروی جوان تحصیلکرده، مهمترین پتانسیل لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی جوان تحصیلکرده، مهمترین پتانسیل لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید