هدست اپل ساخت اپ های واقعیت افزوده را بسیار ساده تر می نماید

به گزارش وبلاگ تحصیل، بر اساس گزارش سایت The Information، اپل روی تعدادی ابزار نرم افزاری کار می نماید که به توسعه دهندگان و کاربران هدست این شرکت اجازه می دهد به راحتی اپ های واقعیت افزوده را توسعه دهند.

هدست اپل ساخت اپ های واقعیت افزوده را بسیار ساده تر می نماید

در این گزارش آمده که اپل می خواهد این امکان را برای افرادی که توانایی کدنویسی ندارند هم فراهم کند. ظاهرا حتی با استفاده از دستیار صوتی سیری انجام این کار امکان پذیر خواهد بود و در نهایت می توانند این اپ ها را در اپ استور قرار دهند تا دیگر افراد امکان استفاده از آن ها را داشته باشند. به عنوان مثال، این ابزار به کاربران اجازه می دهد که یک اپلیکیشن با حیوانات مجازی که در یک اتاق و اطراف اشیاء واقعی حرکت می نمایند، توسعه دهند و برای انجام این کاری نیازی به طراحی حیوان از صفر، برنامه نویسی انیمیشن ها و انجام محاسبه برای حرکت حیوانات در یک فضای سه بعدی نخواهند داشت.

در همین زمینه مثلا می توانیم به Minecraft و Roblox که به کاربران اجازه می دهند به راحتی ابزار و دنیا های سه بعدی را ایجاد نمایند. اپل در سال 2017 یک استارت آپ به نام Fabric Software را تصاحب کرد که با استفاده از تکنولوژی های این استارت آپ پیروز به توسعه این قابلیت و ابزارها شده است. باید خاطرنشان کنیم همین حالا هم اپل ابزارهایی را برای آیفون و آیپد ارائه نموده که که در زمینه ایجاد محتواهای واقعیت افزوده می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

باید خاطرنشان کنیم که بر اساس این گزارش، اپل در سال 2021 این ابزار را به بعضی افراد نشان داده و بنابراین تعیین نیست که آیا در حال حاضر همچنان این پروژه در دست توسعه واقع شده است یا نه. ضمناً اپل توجه ویژه ای به محتواهای واقعیت افزوده برای اولین هدست خود نشان داده و مدیران این شرکت به خصوص محتواهای مربوط به حوزه های سلامتی و تندرستی را در اولویت قرار داده اند.

بنا به گزارش های دریافتی، هدست اپل از رابط کاربری مشابه iOS بهره می برد و مجهز به سنسورهای پیشرفته برای ردیابی چشم و جرکات دست است. ظاهرا اپل میخواهد ابزارهای نرم افزاری برای این هدست را در رویداد WWDC که اوایل تابستان برگزار می گردد، معرفی کند و خود هدست هم تا خاتمه 2023 از راه می رسد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

36,850,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - هند

25,398,000

تومان

خرید آیفون از وبلاگ تحصیل

مشاهده همه

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "هدست اپل ساخت اپ های واقعیت افزوده را بسیار ساده تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست اپل ساخت اپ های واقعیت افزوده را بسیار ساده تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید