همکاری دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی برای میزبانی شایسته از ارزیابان یونسکو

به گزارش وبلاگ تحصیل، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه های اجرایی برای میزبانی شایسته از ارزیابان یونسکو موظف هستند همکاری لازم را با فرمانداری خوی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان داشته باشند.

همکاری دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی برای میزبانی شایسته از ارزیابان یونسکو

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، آیدین رحمانی، 21 مهر1400 در جلسه هماهنگی اقدامات دستگاه های اجرایی برای بازدید ارزیابان یونسکو اظهار کرد: ثبت جهانی آثار در شناساندن قدمت و هویت تاریخ منطقه نقش مهمی دارد و باید از این فرصت برای ثبت جهانی کاروانسرای قطور خوی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی با توجه به غنای تاریخی و فرهنگ تعداد آثار ثبت جهانی شده بسیار کمی دارد که برای افزایش این تعداد احتیاج است تمام مسئولان با یکدیگر تعامل حداکثری داشته باشند.

او ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی تولیدات عشایری در حاشیه این مراسم هم می تواند نقش مهمی برای معرفی آداب و رسوم مردم این منطقه داشته باشد که برای برگزاری این نمایشگاه هم برنامه ریزی های لازم در اسرع وقت انجام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم در این مراسم عنوان نمود: از سال گذشته مقدمات لازم برای تهیه پرونده ثبتی کاروانسرای قطور خوی در لیست آثار جهانی تشکیل شده و در این مدت اقدامات لازم اعم از بازسازی اضطراری و آزادسازی حرایم این بنا صورت گرفته است.

جلیل جباری افزود: در مدت یک روزی که ارزیابان یونسکو در استان حضور دارند احتیاج است تا برنامه ریزی های لازم برای اقامت و میزبانی از آنها به نحو احسن انجام پذیرد که این امر احتیاجمند همکاری دستگاه های مختلف است.

او توضیح داد: کوچک ترین کوتاهی در این مورد ممکن است حتی به عدم ثبت پرونده مجموعه کاروانسراهای ایران هم بیانجامد که این موضوع نشان دهنده اهمیت نحوه میزبانی و حفاظت از کاروانسرای قطور خوی است.

منبع: توریسم آنلاین

به "همکاری دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی برای میزبانی شایسته از ارزیابان یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی برای میزبانی شایسته از ارزیابان یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید