ورود هواپیماهای نهنگ ایرباس به ناوگان هوایی بین الملل

به گزارش وبلاگ تحصیل، شرکت هواپیمایی ایرباس فرانسه خاطرنشان کرد که می خواهد ا زناوگان هواپیماهای بلوگای خود برای تاسیس یک شرکت هواپیمایی باری استفاده کند.

ورود هواپیماهای نهنگ ایرباس به ناوگان هوایی بین الملل

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل وبلاگ تحصیل به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی ایرباس فرانسه خاطرنشان کرد که می خواهد ناوگان هواپیماهای بلوگا که شبیه نهنگ بلوگا هستند را برای حمل و نقل بین المللی اجاره دهد. تا به امروز از این ناوگان فقط برای حمل و نقل قطعات هواپیما بین کارخانه های مونتاژ ایرباس استفاده می شد.

ایرباس می گوید: از سال 2013 یک شرکت هواپیمایی زیر مجموعه خود متشکل از ناوگان هواپیماهای بلوگا را تاسیس خواهد نمود.

چند هفته پیش بود که شرکت هواپیمایی ایرباس فراوری جمبوجت های خود را پس از 15 سال کنار گذاشت.

ایرباس می گوید: هواپیماهای بلوگا ظرفیت حمل هوایی منحصر به فردی داشته و می تواند در حمل بارهای حجیم به شکل هوایی مثمرثمر باشد. ایرباس تا به امروز 5 ففرایند از هواپیماهای نهنگ شکل بلوگا را فراوری نموده و گفته می گردد اگر از تمام آنها به عنوان یک شرکت حمل و نقل بار هوایی استفاده کند بزرگ ترین حمل و نقل هوایی باری در اروپا را شکل خواهد داد.

کارشناسان می گویند: تقاضا برای حمل و نقل هوایی محموله های بزرگ بدون اینکه آنها را منفصل نمایند، افزایش یافته و بسیاری از شرکت ها در شرایطی که زمان کافی برای استفاده از حمل و نقل دریایی ندارند به سمت حمل و نقل هوایی می فرایند.

رضا فضل اللهی، مدیر توسعه بازرگانی ایرباس می گوید: طی سال های گذشته و حتی پیش از آغاز شیوع کرونا بسیاری از شرکت ها از ما درباره اینکه می توانند برای حمل و نقل از هواپیماهای بلوگا استفاده نمایند، درخواست داشته اند.

علت نام نهادن این هواپیما به نام بلوگا، شباهت ظاهری آن به نهنگ بلوگا است.

تا چندی پیش ایرباس به خاطر بالا بودن فراوریش نمی توانست این خدمات را ارائه کند اما حالا که فراوری ای 380 را هم کنار گذاشته احتمالا به سمت فعالیت های جانبی هوایی برود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ورود هواپیماهای نهنگ ایرباس به ناوگان هوایی بین الملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود هواپیماهای نهنگ ایرباس به ناوگان هوایی بین الملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید