چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه مناسب است؟

به گزارش وبلاگ تحصیل، اگر دوست دارید با نکات و مراحل انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه آشنا شوید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه مناسب است؟

هر رنگ انرژی و حس مخصوص به خودش را دارد. پس بسیار مهم است که اگر قرار است برای فضایی از رنگ خاصی بهره ببرید بدانید که آن رنگ به صورت ذاتی چه انرژی را به فضا منتقل می نماید. به همین علت قصد داریم در این مطلب از وبلاگ تحصیل به معرفی رنگ های مناسب دکوراسیون آشپزخانه بپردازیم.

دکوراسیون آشپزخانه آبی رنگ

طیف های مختلف آبی حس های متفاوتی ایجاد می نمایند. به عنوان مثال آبی روشن رنگ آرامش، سادگی و اعتماد را منتقل می نماید و در مقابل، آبی تیره غم، افسردگی و تنبلی را القا می نماید. از طرف دیگر رنگ آبی روشن باعث استراحت چشم و اعصاب می گردد. در کنار همه این ویژگی ها باید بگوییم که رنگ آبی باعث کاهش اشتها هم می گردد و بهتر است در آشپزخانه یا اتاق غذاخوری با دقت و وسواس بیشتری انتخاب گردد.

دکور کابینت آشپزخانه قرمز رنگ

رنگ قرمز سرشار از انرژی و هیجان است. توجه زیادی به خودش جلب می نماید و القا نماینده احساس عشق، اشتیاق و شادی است. اما در مکان های کوچک و کم نور باید در استفاده از رنگ قرمز خیلی دقت کرد، چون باعث دلگیر شدن فضا می گردد.

دکوراسیون آشپزخانه به رنگ قهوه ای و طرح چوب

یکی از پرکاربردترین رنگ ها برای دکور و کابینت آشپزخانه رنگ قهوه ای، کرم و طرح چوب است. به طور کلی رنگ قهوه ای، رنگ ایستادگی، صمیمیت، زندگی، دوستی و سادگی است. این رنگ باعث ایجاد تمرکز فکری می گردد و آرامش، استقامت و ثبات فکر ایجاد می نماید.

دکور آشپزخانه به رنگ سبز-آبی

یکی از رنگ های مناسب دکوراسیون آشپزخانه رنگ سبز-آبی است. این رنگ بسیار ملیح، آرامش بخش و خاص هست. اما از طرفی، هیجان و صمیمت زیادی در فضا ایجاد نمی نماید و همین موضوع باعث می گردد گزینه ایده آلی برای آشپزخانه نباشد. با این وجود به یاری این رنگ می گردد آشپزخانه ای مدرن و سرشار از آرامش و انرژی مثبت را طراحی کرد. نکات بیشتر در خصوص چیدمان آشپزخانه را در مطلب با این روش ها آشپزخانه خود را روشن تر کنید! بخوانید.

دکور آشپزخانه سفید

سفید نماد پاکیزگی، سادگی، زیبایی، صلح، نیکی، روشنایی، آرامش و اطمینان است. این رنگ به چشم ها استراحت می دهد و برای مکان های تاریک و کوچک مناسب است. چراکه بازتاب دهنده نور بوده و فضا را از آنچه که هست بزرگ تر نشان می دهد. از همه مهم تر اینکه با همه چیز به راحتی ست می گردد.

دکوراسیون آشپزخانه به رنگ خاکستری یا طوسی

رنگ خاکستری (طوسی) یک رنگ خنثی است و در کنار رنگ های درخشان باعث کاهش انرژی آن ها شده و تعادل ایجاد می نماید. این رنگ کاهش دهنده نگرانی و اضطراب است و حس آرامش و خنکی را منتقل می نماید. بهتر است بدانید تنالیته تیره رنگ طوسی، باعث دلگیر شدن فضا و بروز احساس بدبینی می گردد و باید با یاری رنگ های پر انرژی آن را متعادل کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کارها دکور خانه شما را بی نظیر می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه رنگی برای دکوراسیون آشپزخانه مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید