کتاب تاریخ شفاهی کاخ گلستان منتشر شد

به گزارش وبلاگ تحصیل، خبرگزاری خبرنگاران-نخستین جلد از کتاب تاریخ شفاهی کاخ گلستان به اهتمام دفتر پژوهش کاخ گلستان منتشر شد.

کتاب تاریخ شفاهی کاخ گلستان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تحصیل، تاریخ شفاهی کاخ گلستان گزارشی مکتوب از 10 روایت زنده و دلنشین است که بخش هایی از تاریخ نانوشته کاخ گلستان را پس از سال ها بازگو می نماید.

کاخ گلستان نمونه ای از مهم ترین مصادیق میراث فرهنگی جهانی ایران محسوب می گردد که ثبت و ضبط روایت های ارزشمند شنیداری از تاریخ حیات این بنا در مجلدی مکتوب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در مقدمه این کتاب آمده است: کاخ گلستان به عنوان فصل مشترکی از یک مرکز حکومتی تا موزه ای ثبت شده در مجموعه میراث بشری با پهنه ای گسترده از تاریخ معاصر این سرزمین روایتی پرماجرا و شگرف را در خود جای داده است.

دفتر پژوهش کاخ گلستان بخشی از تاریخ این مجموعه جهانی در واپسین سال های سده 14 خورشیدی ثبت نموده است.

این اثر مکتوب از جمله نخستین مصادیق تاریخ شفاهی در ایران است که با موضوع بنا و مکان شکل گرفته است. بعلاوه نخستین تاریخ شفاهی در حوزه موزه و میراث فرهنگی ایران به شمار می رود که به شکل متمرکز حول تاثیرگذاری و تاثیرپذیری یک بنای تاریخی در مواجهه با رویداد ها طراحی شده است.

این کتاب از سوی نشر پرنده در شمارگان 500 نسخه در 858 صفحه به قیمت 270 هزار تومان منتشر شده است و در دسترس پژوهشگران و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ایران واقع شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کتاب تاریخ شفاهی کاخ گلستان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تاریخ شفاهی کاخ گلستان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید