یک منبع مطلع در وین: موضع مقتدرانه ایران و پاسخ نماینده چین، طرف اروپایی را به عقب نشینی وادار کرد

به گزارش وبلاگ تحصیل، یک منبع مطلع در وین گفت که موضع مقتدرانه ایران و پاسخ نماینده چین به ادعای یکی از طرف های اروپایی در مذاکرات جاری، در خصوص موضع سختگیرانه ایران، باعث عقب نشینی طرف اروپایی از موضعش شد.

یک منبع مطلع در وین: موضع مقتدرانه ایران و پاسخ نماینده چین، طرف اروپایی را به عقب نشینی وادار کرد

در حالی که دور تازه مذاکرات وین بین ایران و 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) رسما از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در شهر وین مرکز اترش در جریان است، یک منبع مطلع در وین در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به انتقاد یکی از روسای هیأت های مذاکره کننده اروپایی در مذاکرات جاری مبنی بر این که ایران در مذاکرات رویکرد سخت گیرانه ای را اتخاذ کرده، گفت: رئیس هیأت مذاکره کننده چین در پاسخ به وی به برخوردهای دوگانه غرب در قبال تکثیر و توسعه سلاح های هسته ای اشاره کرد و امضای پیمان دفاعی آکوس بین بریتانیا، آمریکا و استرالیا در ماه سپتامبر را به طرف اروپایی یادآور شد.

وی افزود: هیأت ایرانی نیز در واکنش به این انتقاد بی اساس، در قبال تهدید ایران هشدار داد.

به گفته این منبع مطلع، واکنش هیأت ایرانی و همچنین پاسخ نماینده چین باعث شد که نماینده کشور اروپایی از موضع خود عقب نشینی کرده و عنوان کند که درباره سخنانش سوءتفاهم پیش آمده است.

گفتنی است 15 سپتامبر، رهبران انگلیس، آمریکا و استرالیا در کنفرانس خبری مجازی از شکل گیری یک پیمان نظامی تازه معروف به پیمان آکوس (AUKUS) خبر دادند. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در این کنفرانس گفت: براساس این پیمان تدابیری برای مسلح کردن استرالیا به زیردریایی هسته ای در نظر گرفته شده و نخست وزیر استرالیا اسکات موریس هم در این کنفرانس گفت قصد دارد این زیردریایی های هسته ای را با کمک آمریکا و انگلیس در یکی از بنادر این کشور تولید کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "یک منبع مطلع در وین: موضع مقتدرانه ایران و پاسخ نماینده چین، طرف اروپایی را به عقب نشینی وادار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک منبع مطلع در وین: موضع مقتدرانه ایران و پاسخ نماینده چین، طرف اروپایی را به عقب نشینی وادار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید