آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، نگرانی از موج دوم در ژاپن ، ثبت بالاترین رکورد مرگ و میر در ایران

به گزارش وبلاگ تحصیل، تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در سراسر دنیا به بیش از 10 میلیون و 337 هزار نفر رسید و شمار مرگ های ناشی از این بیماری همه گیر بیش از 506 هزار نفر ثبت شد.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، نگرانی از موج دوم در ژاپن ، ثبت بالاترین رکورد مرگ و میر در ایران

به گزارش وبلاگ تحصیل، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اشاره به آمار کرونا در ایران طی 24 ساعت گذشته، از شرایط قرمز 8 استان و زرد برای 3 استان اطلاع داد و از خیز جدید این بیماری در تهران ابراز نگرانی کرد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: از 8 تا 9 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 536 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که هزار و 461 مورد بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 225 هزار و 205 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اضافه نمود: در طول 24 ساعت گذشته، 162 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 10 هزار و 670 نفر رسید. وی اضافه نمود: تا به امروز 186 هزار و 180 نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، 3037 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی گفت: تا به امروز یک میلیون و 639 هزار و 78 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به ویژه در تجمعات و اماکن عمومی گفت: استان های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در شرایط قرمز و استان های ایلام، لرستان و گلستان در شرایط هشدار قرار دارند.

وی همچنین گفت: از روز گذشته خیز قابل توجهی در آمار موارد بیماری در تهران داریم که نگران کننده است. بی تردید این افزایش آمار بازتاب عملکرد ما در بحث بازگشایی ها و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

  • افزایش نگرانی از موج دوم کرونا در پایتخت ژاپن

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در توکیو باعث نگرانی شدید مقامات این کلان شهر شده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز ژاپن، مقامات پایتخت ژاپن از ابتلای 60 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز گذشته در پایتخت این کشور اطلاع دادند. این بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا پس از لغو شرایط اضطراری در 25 می به شمار می رود. به گفته مسئولان این شهر مبتلایان به ویروس کرونا از نوجوانان تا محدوده افراد 70 ساله را شامل شده است.

به گفته مقامات توکیو نیمی از افراد مبتلا به کرونا که روز گذشته شناسایی شده اند در اماکن تفریحی شبانه تردد داشته اند. تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا تا روز یکشنبه 6114 نفر اعلام شده اما در روز گذشته هیچ مورد مرگی گزارش نشده است.

  • شمار مبتلایان به کرونا در روسیه از 640 هزار نفر گذشت

تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در روسیه به بیش از 641 هزار نفر رسید، از این تعداد حدود 229 هزار نفر همچنان در حال درمان بوده و بیش از 400 هزار بیمار هم بهبود یافته اند.

تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش داد که تعداد موارد آلودگی جدید ویروس کرونا که طی روز گذشته در سراسر کشور مشاهده شده، 6 هزار و 719 نفر است، بدین ترتیب، این شاخص برای چهارمین روز متوالی در سطح زیر 7 هزار حفظ شده است.

بر اساس این اطلاعات، در مجموع تعداد کل موارد ابتلا به بیماری کووید19 در روسیه به 641 هزار و 156 نفر افزایش یافت. ضمن این که تعداد بیماران درمان شده از بیماری ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته 4 هزار و 343 نفر افزایش یافته است تا کل بیماران بهبود یافته به 403 هزار و 430 نفر برسد.

این ستاد همچنین اظهار داشت که تعداد مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی 24 ساعت اخیر 93 نفر افزایش یافته و به 9 هزار و 166 نفر رسیده است.

هند با 417، مکزیک با 267 و ایران با 162 فوتی طی 24 ساعت در رتبه های اول تا سوم دنیا قرار دارند.

  • بیش از 96 هزار ابتلا در قطر

منابع خبری از افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در عربستان و قطر اطلاع دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه الجزیره، وزارت بهداشت قطر در گزارش روزانه خود درباره ویروس کرونا از ثبت 693 مورد جدید ابتلا به این ویروس طی 24 ساعت اخیر اطلاع داد.

با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان در قطر به 95 هزار و 106 نفر رسیده است. همچنین جان باختن 3 نفر و افزایش آمار فوتی ها به 113 نفر افزایش یافته است.

  • آمار مبتلایان در عربستان از 186 هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت سعودی هم از ثبت 3 هزار و 943 مورد جدید ابتلا طی 24 ساعت اخیر و افزایش آمار کل مبتلایان به 186 هزار و 436 نفر اطلاع داد. این وزارت همچنین از جان باختن 48 مبتلای دیگر و افزایش آمار جان باختگان به 1599 نفر اطلاع داد.

منبع: ایرنا

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، نگرانی از موج دوم در ژاپن ، ثبت بالاترین رکورد مرگ و میر در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، نگرانی از موج دوم در ژاپن ، ثبت بالاترین رکورد مرگ و میر در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید