آمار کرونا در ایران امروز 23 شهریور 99؛ 128 فوتی جدید کرونا

به گزارش وبلاگ تحصیل، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 2089 مورد جدید کروناویروس درکشور طی 24 ساعت گذشته اطلاع داد و گفت: متاسفانه 128 تن نیز جان خود را از دست دادند.

آمار کرونا در ایران امروز 23 شهریور 99؛ 128 فوتی جدید کرونا

سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 23 شهریور 1399 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، دو هزار و 89 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 956 نفر از آن ها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 402 هزار و 29 نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 128 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 23 هزار و 157 نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون 346 هزار و 242 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

به گفته وی، 3791 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون سه میلیون و 559 هزار و 565 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری همچنین درباره استان های در شرایط قرمز بیماری گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در شرایط قرمز قرار دارند.

وی درباره استان های در شرایط هشدار نیز گفت: همچنین استان های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در شرایط هشدار قرار دارند.

88 شهرستان در شرایط قرمز کرونا / بیشترین فوتی های اخیر در 3 استان

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با اعلام شهرستان های قرمز و هشدار کرونا، موارد بروز و فوتی ناشی از این بیماری در استان ها در هفته سوم شهریور ماه را تشریح کرد.

سیما سادات لاری گفت: طبق آخرین شرایط شیوع بیماری در کشور هم اکنون 88شهرستان در سراسر کشور در شرایط قرمز و 90 شهرستان در شرایط هشدار بیماری قرار دارند. مابقی شهرستان های کشور نیز در شرایط زرد یعنی با خطر متوسط بیماری و سفید یعنی با خطر کم بیماری قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نقطه سبز یعنی منطقه عاری از بیماری کرونا در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: بیشترین بروز هفتگی موارد مثبت بستری شده در هفته سوم شهریورماه به ترتیب در استان های بوشهر، قم و لرستان و بیشترین بروز هفتگی مرگ و میر در این بازه زمانی به ترتیب در استان های خراسان شمالی، سمنان و اصفهان گزارش شده است.

وی اضافه نمود: کمترین میزان بروز هفتگی موارد بستری مثبت و فوتی نیز در هفته سوم شهریورماه مربوط به استان های کردستان و سیستان و بلوچستان است.

وی درباره بازرسی های اجرا شده، توضیح داد: از تاریخ 11 تا 19 شهریورماه امسال بیش از 103 هزار و 500 مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در سراسر کشور اجرا شده است که به دنبال آن تعداد 8 هزار و 514 مورد از این اماکن به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و تعداد 555 مورد پس از اخطار پلمب شدند.

لاری ادامه داد: طبق آخرین شرایط میانگین کشوری رعایت پروتکل های بهداشتی، بیشترین میزان رعایت در ادارات و سازمان های دولتی با 82.8 درصد و کمترین میزان رعایت در پاساژ ها با 38.1 درصد و نانوایی ها با 44.03 درصد گزارش شده است. همچنین بر اساس آخرین آمار استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی 75.5 درصد گزارش شده است که متاسفانه این عدد نسبت به سه هفته گذشته به میزان 1.35 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه نمود: طبق گزارشات واصله میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف، صنایع، کارمندان ادارات و بانک ها نسبت به سه هفته گذشته افزایشی بوده است؛ ولی متاسفانه همچنان شاهد کاهش استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی در این مدت هستیم که امیدواریم استفاده از ماسک توسط مردم در وسایل نقلیه درون و برون شهری جدی گرفته گردد. فراموش نکنیم مهم ترین عامل کنترل بیماری در کشور رعایت بیشتر نکات بهداشتی و استفاده از ماسک است. مطمئنا هرگونه عادی انگاری احتمال خیز مجدد بیماری را تقویت خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "آمار کرونا در ایران امروز 23 شهریور 99؛ 128 فوتی جدید کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران امروز 23 شهریور 99؛ 128 فوتی جدید کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید