آغاز پیگرد قضایی چند مقام لبنانی در ارتباط با انفجار بندر بیروت

به گزارش وبلاگ تحصیل به نقل از الجزیره، قاضی طابق بیطار پازپرس ویژه پفراینده انفجار مهیب بندر بیروت فرایند پیگرد قضایی این پفراینده را پس از شنیدن اظهارات شاهدان آغاز کرده است.

آغاز پیگرد قضایی چند مقام لبنانی در ارتباط با انفجار بندر بیروت

بر اساس این گزارش، بازپرس پرونده زمانی را برای بازپرسی حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان معین کرده است. با این حال، زمان دقیقی به صورت علنی برای این موضوع اعلام نشده است.

افزون بر این، قاضی طارق بیطار در نامه ای به نمایندگان مجلس لبنان درخواست کرده است تا مصونیت مجلسی از علی حسن خلیل وزیر دارایی سابق، غازی زعیتر وزیر امور امور عامه المنفعه سابق و نهاد المشنوق وزیر کشور سابق برداشته گردد تا زمینه برای تحت پیگرد قرار دادن این افراد فراهم گردد.

از سوی دیگر، قاضی بیطار همچنین از دولت لبنان خواسته است تا اجازه بازپرسی از طونی صلیبا فرمانده دستگاه امنیت این کشور را صادر کند. این قاضی همچنین خواستار صدور مجوز برای اقامه دعوی علیه عباس ابراهیم مدیر کل دستگاه امنیت سراسری لبنان شده است.

گفتنی است، لبنان در تاریخ 4 آگوست سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 190 کشته و 6 هزار و 500 مجروح برجای گذاشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آغاز پیگرد قضایی چند مقام لبنانی در ارتباط با انفجار بندر بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز پیگرد قضایی چند مقام لبنانی در ارتباط با انفجار بندر بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید