ایجاد 500 مگاوات نیروگاه مجازی با اصلاح سیستم روشنایی

به گزارش وبلاگ تحصیل، تهران(پانا) - مدیرعامل شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت کوشش برای اصلاح سیستم روشنایی معابر به منزله ایجاد یک نیروگاه 500 مگاواتی مجازی است.

ایجاد 500 مگاوات نیروگاه مجازی با اصلاح سیستم روشنایی

به گزارش روابط عمومی شرکت توانیر، محمدحسن متولی زاده مطرح نمود: براساس برنامه ریزی اجرا شده که از ماه گذشته آغاز شده است، در پنجشنبه و آدینه آخر هر ماه، برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه های توزیع برق، در سراسر کشور به صورت همزمان انجام می گردد.

وی با بیان این که در برنامه ماه گذشته شبکه های توزیع برق به طولی معادل فاصله تهران تا بندرعباس تعمیر و بازسازی شد، اعلام نمود: در این دوره از تعمیرات که پنجشنبه 27 آذرماه جاری آغاز می گردد، فرایند اصلاح روشنایی معابر اصلی شهرها و جاده های بین شهری آغازخواهد شد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به این که اصلاح روشنایی با چنین ظرفیتی یعنی ایجاد یک نیروگاه مجازی به بزرگی 500 مگاوات، ادامه داد: اصلاح روشنایی معابر که فرایند اجرایی آن به صورت سراسری در کشور آغاز می گردد، می تواند آثار خود را در کوتاه مدت به صورت کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها نمایان کند.

متولی زاده با بیان این که براساس برنامه ریزی اجرا شده فازهای بعدی تعمیرات و بازسازی شبکه های توزیع برق کشور در پنجشنبه و آدینه آخر ماه های پیش رو ادامه خواهد یافت، در مورد اهمیت اجرای این برنامه ها گفت: انجام این کار با توجه به در پیش بودن زمستان و احتمال بروز بحران های طبیعی مانند بارش باران، برف، سیل و... بسیار با اهمیت است و می تواند باعث افزایش پایداری شبکه به وسیله مقاوم سازی، کاهش مدت زمان برطرف مسائل و به مدار آمدن مجدد شبکه در زمان وقوع بحران گردد.

وی اضافه کرد: ازاین پس هموطنان در سراسر کشور می توانند مسائل و خرابی های شبکه های توزیع را به وسیله اپلکیشین برق من یا شماره 121 اعلام نمایند.

پیشتر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: گسترده ترین برنامه تعمیر شبکه برق که از امروز کلید خورد منجر به افزایش قابلیت شبکه در مواقع بروز بحران خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ایجاد 500 مگاوات نیروگاه مجازی با اصلاح سیستم روشنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 500 مگاوات نیروگاه مجازی با اصلاح سیستم روشنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید