تداوم مداخلات ابوظبی؛ ارسال تجهیزات لجستیک امارات به سواحل آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم

به گزارش وبلاگ تحصیل، وزارت دفاع امارات اطلاع داد که تجهیزات لجستیک را برای حمایت از آنچه تلاشهای جامعه بین الملل برای مبارزه با تروریسم نامیده می گردد، به کشورهای ساحل آفریقا ارسال نموده است.

تداوم مداخلات ابوظبی؛ ارسال تجهیزات لجستیک امارات به سواحل آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تحصیل، وزارت دفاع امارات از آنچه حمایت های لجستیک از کوشش های جامعه بین الملل به رهبری فرانسه برای مبارزه با تروریسم نامیده می گردد، اطلاع داد.

به گزارش امروز روزنامه الامارات الیوم، این نهاد اماراتی مدعی شد که هدف از ارسال این یاری ها، مبارزه با تروریسم در منطقه کشورهای ساحل آفریقا با هدف برقراری امنیت و ثبات است.

به گزارش این روزنامه، این نخستین پرواز از ابوظبی است و صالح محمد صالح مجرن العامری فرمانده عملیات مشترک وزارت دفاع امارات و سفیر فرانسه در این کشور در آن حضور داشتند.

العامری مدعی شد که کوشش های امارات می تواند به برقراری امنیت و ثبات در منطقه کشورهای ساحل آفریقا یاری کند.

سفیر فرانسه نیز از آنچه حمایت امارات از کوشش های جامعه بین الملل نامید، قدردانی و ادعا کرد که این مسئله باعث امنیت و ثبات در منطقه مذکور خواهد شد.

درباره مداخله امارات در کشورهای آفریقایی به ویژه لیبی، کارشناسان سازمان ملل بهمن ماه 1399 اطلاع دادند که امارات تماس مستقیمی با گروه های سودانی مسلح که برای حمایت از ژنرال خلیفه حفتر در لیبی می جنگند، برقرار نموده است.

کمیته کارشناسان سودان در سازمان ملل ماه گذشته گزارشی منتشر کرد که در آن آمده است امارات از یک سال قبل تماس های مستقیمی با گروه های مسلح در اقلیم دارفور برقرار نموده است.

کارشناسان سازمان ملل معتقدند که تماس مستقیم بین امارات و گروه های مسلح سودانی و دور زدن ژنرال حفتر و نیروهای آن نشان می دهد امارات تمایل به ایفای نقش مستقیم در درگیری های لیبی داشته و به ژنرال حفتر نیز اعتمادی ندارد.

سال گذشته نیز گزارش بازرس کل وزارت دفاع آمریکا درباره عملیات مبارزه با تروریسم در شمال آفریقا نشان می داد که امارات از فعالیت های مزدوران روسی وابسته به شرکت واگنر در لیبی حمایت نموده است.

گزارش سازمان ملل همچنین حاکی از آن است که مقامات امارات به طور مستمر با فرماندهان گروه های مسلح در دارفور تماس برقرار نموده و حمایت لجستیک و اقتصادی از گروه های مسلح در لیبی را آنالیز می نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "تداوم مداخلات ابوظبی؛ ارسال تجهیزات لجستیک امارات به سواحل آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم مداخلات ابوظبی؛ ارسال تجهیزات لجستیک امارات به سواحل آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید