فراوری سوخت هواپیما از زباله های خانگی به وسیله بریتیش ایرویز

به گزارش وبلاگ تحصیل، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز میخواهد اندازه فراوری آلاینده های زیست محیطی را در ناوگان خود تا سال 2050 به نصف کاهش دهد و از همین رو در پی استفاده از سوختی نو به جای بنزین در هواپیماهای خود است.

فراوری سوخت هواپیما از زباله های خانگی به وسیله بریتیش ایرویز

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز می خواهد از زباله های خانگی برای فراوری سوخت هواپیماهای جت استفاده کند و این ابتکار عمل با همکاری شرکت Velocys اجرا خواهد نمود.Velocys از جمله شرکت های نوپای فعال در حوزه انرژی های تتازهپذیر است که فناوری خاصی را بدین منظور ابداع نموده است.

همه ساله در انگلیس صدها تن زباله به وسیله خانوارها فراوری می گردد و می توان آنها را به انرژی های تتازهپذیر قابل استفاده در هواپیماها مبدل کرد. انواع پوشک بچه، ظروف غذای پلاستیکی و جعبه و پوشش های شکلات نیز به همین منظور قابل استفاده است.

استفاده از بنزین به عنوان سوخت در هواپیماها تهدید مهمی برای حفظ سلامت کره زمین است و استفاده از روش تازه به کاهش 60 هزار تنی فراوری دی اکسیدکربن در سال منجر می گردد. این روش بعلاوه باعث صرفه جویی 60 درصدی در مصرف سوخت می گردد.

بریتیش ایرویز میخواهد کارخانه ای به همین منظور احداث کند که سوخت تتازهپذیر کافی برای تمامی پروازهای این شرکت به مقاصد سن خوزه و نیوارلئانز آمریکا تامین کند.

منبع: کجارو / cann.ir

به "فراوری سوخت هواپیما از زباله های خانگی به وسیله بریتیش ایرویز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سوخت هواپیما از زباله های خانگی به وسیله بریتیش ایرویز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید