ریزش مجدد شاخص بورس های مهم جهانی با انتشار اخبار جدید کرونا

به گزارش وبلاگ تحصیل، خبرنگاران: به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بخش هایی از آمریکا، اروپا و چین، سهام جهانی کاهش یافت.

ریزش مجدد شاخص بورس های مهم جهانی با انتشار اخبار جدید کرونا

به گزارش وبلاگ تحصیل و به نقل از فایننشال تایمز، در معاملات آسیا و اقیانوسیه در روز دوشنبه، سهام اچ اس آی هنگ کنگ 0.8 درصد و سهام کوپسی سئول 0.4 درصد سقوط کردند. شاخص های سهام در توکیو و سیدنی تابت ماندند اما شاخص CSI 300 در بازارهای سهام شانگهای و شنزن 0.4 درصد افزایش یافت.

آمریکا در روز یکشنبه از ابتلای 27465 مورد جدید به ویروس کرونا خبر داد. شیوع کرونا در بخش های غربی و جنوبی این کشور جهش داشته است. پس از آن که شرکت اپل به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس از تعطیلی موقت فروشگاه های خود در آریزونا و فلوریدا خبر داد، سهام S&P 500 در روز جمعه 0.6 درصد کاهش یافت. مقامات چین نیز در تلاش هستند تا شیوع مجدد ویروس در پکن را کنترل کنند. در روز یکشنبه نه مورد جدید در پکن شناسایی شدند. شمار مبتلایان در پکن در مقایسه با 22 مورد مبتلا در روز شنبه کاهش یافته است. در همین حال، به دلیل شناسایی چند مبتلا در ویکتوریای استرالیا، محدودیت ها دوباره اعمال شدند.

سیاست گذاران مورگان استنلی در روز دوشنبه اظهار کرده اند که تصمیم چین برای تعطیلی بخش هایی از پکن برای مهار شیوع جدید ویروس، ممکن است روش بهتری برای رشد اقتصادی در میان مدت باشد. اقدام سریع با گذشت زمان باعث افزایش اعتماد مصرف کنندگان می شود.

منبع: اقتصادنیوز

به "ریزش مجدد شاخص بورس های مهم جهانی با انتشار اخبار جدید کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش مجدد شاخص بورس های مهم جهانی با انتشار اخبار جدید کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید