نخستین رایانه کوانتومی هوآوی سرعت محاسبات را دگرگون خواهد نمود!

به گزارش وبلاگ تحصیل، هوآوی این هفته به طور رسمی یک پتنت تازه در چین منتشر کرد. این ثبت اختراع مربوط به یک ساعت هوشمند، هدفون یا گوشی هوشمند نیست؛ بلکه یک محاسبه کوانتومی است. گام انقلابی بعدی در خصوص نحوه عملکرد فناوری ما در 10 سال آینده!

نخستین رایانه کوانتومی هوآوی سرعت محاسبات را دگرگون خواهد نمود!

به گزارش وبلاگ تحصیل، این پتنت با شماره CN114613758A به ثبت رسیده است و هوآوی با ارائه آن نوعی تراشه و دستگاه محاسبات کوانتومی را توسعه داده است.

هدف دستگاه کوانتومی نو هوآوی حل مسائل فعلی فراوری چیپ ست های کوانتومی است. مشکل اصلی فراوری این چیپست ها پیچیدگی ساخت و بازدهی پایین آنها در مقایسه با چیپ ست های محاسباتی رایج امروزی می باشد. به گفته هوآوی نه تنها مونتاژ این تراشه نو در آینده آسان تر است، بلکه می توان واحد های بیشتری از آن را با بازدهی بالاتر فراوری کرد و سهم بیشتری از بازار را در صنعت به خود اختصاص داد.

در لیست ثبت اختراع، معماری چیپست کوانتومی نو هوآوی این گونه توصیف می گردد: یک بستر، تراشه های فرعی M، یک ساختار کوپلینگ (coupling) و یک ساختار suppression. هر تراشه فرعی شامل N کیوبیت است و تراشه های فرعی M در فواصل زمانی روی سطح زیرلایه چیده شده اند. ساختار کوپلینگ برای تحقق اتصال بین تراشه های فرعی M استفاده می گردد ساختار suppression حالت حفره در لبه هر زیر تراشه یا در شکاف بین تراشه های فرعی M می باشد و برای افزایش فرکانس حالت حفره تراشه کوانتومی استفاده می گردد. در اینجا، اصطلاح M و N به یک عدد صحیح مثبت اشاره دارد. M بزرگتر از یک و N بزرگتر یا مساوی مساوی یک است.

تراشه های فرعی M سبب کاهش فشار فراوری در تراشه کوانتومی شده و بازدهی فراوری را بهبود می بخشند. به عنوان مثال، هنگامی که یک تراشه فرعی دچار نقص می گردد، فقط تراشه فرعی دور انداخته می گردد و تراشه کلی را می توان تعمیر یا دوباره استفاده کرد و از فراوری ضایعات الکترونیکی جلوگیری کرد.

محاسبات کوانتومی که به عنوان نسل بعدی محاسبات معرفی می گردد، با هدف کاهش مصرف اینترنت و افزایش ده برابری سرعت محاسبات شکل گرفته است. به عنوان مثال، 108 روز (بیش ازسه ماه) طول می کشد تا یک ابرکامپیوتر امروزی بتواند عدد پی را تا 62.8 تریلیون رقم محاسبه کند. یک کامپیوتر کوانتومی نسل بعدی می تواند تنها در 10 روز 62.8 تریلیون عدد پی را محاسبه کند که بسیار سریع تر از سه ماه است. اگرچه ما هنوز در مراحل ابتدایی توسعه رایانه های کوانتومی آینده هستیم، اما وعده محاسبات کوانتومی با قابلیت های افزایش سرعت اینترنت، تجزیه و تحلیل سریع داده های اقتصادی، رفت وآمد های کوتاه تر، دارو های مؤثرتر سرطان و پیش بینی آب وهوای بهتر بسیار مجذوب کننده به نظر می رسد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "نخستین رایانه کوانتومی هوآوی سرعت محاسبات را دگرگون خواهد نمود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین رایانه کوانتومی هوآوی سرعت محاسبات را دگرگون خواهد نمود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید