نگرانی شدید ما خستگی کادر درمان و پر شدن تخت های بیمارستانی است

به گزارش وبلاگ تحصیل، خبرنگاران/بوشهر دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: هر گونه تجمعی می تواند منجر به بیماری و مرگ شود و با وجود علم به این موضوع مراسمات برگزار می شود و حتی گزارش هایی داریم که در عروسی ها بالغ بر 60 الی 70 نفر مثبت اعلام می شود.

نگرانی شدید ما خستگی کادر درمان و پر شدن تخت های بیمارستانی است

سعید کشمیری در گفت وگو با وبلاگ تحصیل درباره شرایط استان بوشهر و شیوع کرونا مطرح نمود: در این مدت میزان نمونه گیری را بالا برده ایم به این علت که می خواستیم تمام افرادی که در تماس با موارد مثبت قبلی بوده اند را مورد آزمایش قرار دهیم و این طبیعی است که وقتی یک اپیدمی در مراحل صعودی قرار می گیرد نمی توان روزانه در خصوص آن صحبت کرد و بهتر است که شرایط هفتگی تحلیل شود و چون اعلام آمار روزانه ممنوع شده است به همین دلیل به نظرم رسید که سیر صعودی و هفتگی را به اطلاع مردم برسانیم.

وی ادامه داد: من قبلا هم گفته بودم که بین 10 تا 20 درصد مردم مبتلا و خوب شده اند و می دانید که حدود 40 درصد بیماران هیچ علامتی ندارند و بین 15 تا 20 درصد افراد مبتلا به کرونا نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند. قبلاً روزانه 5 نفر بستری داشتیم اما الان به طور همزمان 60 نفر به بالا موارد مثبت بستری داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: از زمانی که آمار مبتلایان در استان بوشهر فرایند صعودی پیدا کرده است ما نامه نگاری کرده و موضوع را به اطلاع وزیر بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا رساندیم و این موضوع در ستاد ملی مطرح شد که رئیس جمهوری آن را در چارچوب خاص برای شهرهای مختلف موکول کرد که در جلسه امروز تصمیماتی اخذ شده و شنبه ابلاغ خواهد شد.

هر گونه تجمع منجر به بیماری و مرگ می شود

کشمیری با اشاره به شرایط رعایت پروتکل ها در سطح جامعه گفت: مردم در جریان هستند که هر گونه تجمعی می تواند منجر به بیماری و مرگ شود و با وجود علم به این موضوع مراسمات خود را برگزار می کند و حتی گزارشهایی داریم که در عروسی ها بالغ بر 60 الی 70 نفر درگیر می شوند. مراسم خاکسپاری و ختم نیز همین قدر می تواند خطرناک باشد. ادارات شلوغ و پرازدحام نیز به همین شکل، به ویژه در این ایام که هوا گرم است و افراد در محیط های بسته کنار هم قرار می گیرند و وجود حتی یک نفر آلوده می تواند همه را درگیر کند.

وی گفت: استفاده نکردن از ماسک، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و حتی حرف زدن عادی بدون استفاده از ماسک و فاصله می تواند بیماری را منتقل کند. اینکه همدیگر را می شناسیم دلیل نمی شود که از شرایط سلامت هم باخبر باشیم، اینکه دور هم نشسته و صحبت کنیم و یا در جمع های کوچک و آشنا ماسک را برداریم و هشدارها را نادیده بگیریم صحیح نیست.

نگرانی شدید در خصوص خستگی کادر درمان و پر شدن تخت ها

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر مطرح نمود: الان نگرانی شدید ما خستگی کادر درمان و پر شدن تختهای بیمارستانی است. هر چقدر هم توان درمان را افزایش دهیم اگر به شکل کنترل نشده بیمار وارد سیستم شود قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص تعطیلی مراکز بهداشتی به وبلاگ تحصیل گفت: در عسلویه دو مرکز بهداشت و یک آزمایشگاه تعطیل شده است که البته آزمایشگاه قرار است با جایگزینی نیروها مجددا به فعالیت خود ادامه دهد. این خیلی اتفاق بدی است که مرتبا نیز تکرار می شود چون در این مراکز خدمات دهی به مردم صورت می گیرد و همه اینها می تواند به ما ضربه بزند. پیشنهاد ما یک محدودیت وسیع به مدت حداقل یک هفته است که کل استان بازار و اصناف و ادارات با کمترین حالت ممکن به فعالیت خود ادامه دهند و مردم حتی بین شهرستانی نیز رفت و آمد نکنند تا پیک صعودی بیماری کنترل شود.

اگر این شرایط ادامه یابد در بیمارستان ها مشکل خواهیم داشت

سعید کشمیری در خصوص شرایط بیمارستان ها اظهار کرد: در حال حاضر در بیمارستان ها مشکل نداریم اما اگر شرایط به این شکل ادامه پیدا کند و کنترل نشود قطعاً دچار مشکل خواهیم شد. عمده تخت های بیمارستان شهدای خلیج فارس به خدمات دهی برای بیماران مبتلا به کووید 19 اختصاص یافته است ضمن اینکه بخش هایی که بقیه بیمارستان ها فاقد آن بوده اند مثل نوزادان، آندوسکوپی و دیالیز کار خود را ادامه می دهند اما سایر خدمات برای بیماران تصادفی و داخلی را به بیمارستان های دیگر هدایت کرده ایم. هر چند در این بیمارستانها نیز بخش بیماران حاد تنفسی وجود دارد و به بیماران خدمات می دهند.

از مردم عادی نمونه گیری تصادفی انجام نمی شود

وی اظهار کرد: از مردم عادی نمونه گیری تصادفی انجام نمی شود و الان فقط از بیماران علامت دار و افراد دارای بیماری زمینه ای و بیماران آسیب پذیر تست گرفته می شود. در حال حاضر ظرفیت تست الان 400 نمونه در روز است اما هفته آینده با راه اندازی آزمایشگاه در برازجان ظرفیت ما افزایش خواهد یافت و امیدواریم که تا انتها هفته آزمایشگاه جنوب استان نیز راه اندازی شود.

این مسئول در خصوص شرایط شهرستان ها تاکید کرد: در هر شهرستان بخش مخصوص بیماران کووید 19 راه اندازی شده و به خصوص در شهرستان کنگان برای جنوب استان، گناوه در شمال استان، و بیمارستان شهید گنجی در برازجان که بیماران کرونا را پذیرش و کار درمان را انجام می دهند و در صورت نیاز نیز به بیمارستان شهدای خلیج فارس منتقل خواهند شد.

الان زمان عروسی نیست

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر توصیه کرد: الان زمان عروسی نیست، الان زمان برگزاری مهمانی و دورهمی نیست. حتی عکس دسته جمعی هم نمی توانیم بگیریم چون فاصله بین افراد باید 2 متر باشد. الان وقت تشکیک نیست که راست می گویند یا دروغ! واقعیت این است که تعداد بستری ها بالا است و پرستاران و پزشکان ما پس از 4 ماه تلاش شبانه روزی با این پیک صعودی روبرو شده اند و عده زیادی از همکاران ما خود مبتلا شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطرح نمود: تنها کمکی که مردم می توانند به ما کنند این است که رعایت کنید تا مبتلا نشوید. موارد بهداشتی و پروتکل ها و هشدارهای مورد نیاز بارها و بارها شرح داده شده است.

ادارات متخلف توبیخ می شوند

کشمیری یادآور شد: خواهش می کنم از برگزاری عروسی، جشن تولد، مهمانی ها و دورهمی های محبت آمیز خودداری شود. بدون ماسک در جامعه حاضر نشوید، مردم این را بدانند که در هر جمعی ممکن است یک فرد ناقل بدون علامت وجود داشته باشد که می تواند همه را درگیر کند. موارد تخلف در ادارات نیز گزارش می شود و حتی تذکر کتبی هم داده می شود. برای ما فرقی نمی کند که چه کسی باشد و چه پست و مقامی داشته باشد و قطعاً به ادارات متخلف نامه ارسال می شود و تذکر و توبیخ صورت می گیرد.

وی شرح داد: به هر حال حتی اگر باز هم قرنطینه ایجاد کنیم و با اعمال محدودیت ها آمار را به صفر برسانیم لازمه حفظ این آمار رعایت مردم است که اگر رعایت نشود باز هم آمار بالا می رود. طبق رصدهایی که داشته ایم در یک هفته گذشته و با رشد آمار ابتلا به کرونا رعایت فاصله گذاری استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده شرایط بهتری پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نگرانی شدید ما خستگی کادر درمان و پر شدن تخت های بیمارستانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی شدید ما خستگی کادر درمان و پر شدن تخت های بیمارستانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید