پامپئو علیه دنیا

به گزارش وبلاگ تحصیل، پامپئو به جای تمرکز بر نجات فوری جان شهروندان آمریکایی همچنان در حال تکرار ادعاهای بی شرمانه خود است و با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، گستاخانه در برابر دنیا ایستاده است.

پامپئو علیه دنیا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تحصیل به نقل از رادیو بین المللی چین، روز 29 آوریل (چهارشنبه 10 اردیبهشت)، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر سازمان دنیای بهداشت را در برابر پیشگیری و کنترل همه گیری کرونا شکست خورده خواند و تهدید کرد که به دلیل آنکه این سازمان به خوبی از پول مالیات دهندگان آمریکایی استفاده ننموده است، آمریکا درباره آن تحقیق و آنالیز می نماید.

با توجه به شرایط جدی کنونی که تعداد مبتلایان آمریکایی به کرونا از یک میلیون نفر فراتر رفته است، پامپئو به جای تمرکز بر نجات فوری جان شهروندان آمریکایی همچنان در حال تکرار ادعاهای بی شرمانه خود است و با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت گستاخانه در برابر دنیا ایستاده است.

حقیقت نشان داده است که سیاستمداران بی شرم و خونسردی مانند پامپئو پول مالیات دهندگان آمریکایی را هدر داده اند. وی هدف حمله خود متوجه سازمان ها و نهاد بین المللی چون سازمان بهداشت دنیای که برای مبارزه بین المللی علیه بیماری همه گیر کوشش می نماید، قرار داده است. هدف اقدامات آنها جلب توجه میان افکار عمومی مردم آمریکا و منحرف کردن آن در جهت اشتباه است تا تقصیر شکست دولت خود در مقابله با کرونا را به گردن دیگران بیندازند. تداوم تحقیر سازمانها و قوانین بین المللی از سوی آنان به خوبی ماهیت سلطه جو و یکجانبه گرایی آنها را نشان داده است.

سازمان بهداشت دنیای به عنوان مهمترین نهاد چندجانبه در زمینه بهداشت عمومی دنیا، مسئولیت های خود را به طور حرفه ای از زمان شروع شیوع کرونا اجرا و نقشی غیرقابل جایگزین ایفا نموده که مورد تحسین جامعه دنیای قرار گرفته است که از جمله این وظایف می توان به موارد زیر اشاره نمود:

در تاریخ 3 ژانویه، پس از دو روز از دریافت گزارش رسمی چین، سازمان بهداشت دنیای زنگ خطر شیوع یک ویروس جدید را در دنیا به صدا در آورد و از روز 7 ژانویه در فواصل زمانی معین به وسیله نشست تلفنی تازه ترین پیشرفت شیوع این بیماری همه گیر را به مقامات بهداشت عمومی کشورهای مختلف خبر داد. در ماه فوریه، سازمان بهداشت دنیای یک گروه از متخصصان بین المللی شامل دو متخصص آمریکایی را برای بازدید به چین اعزام کرد.

شایان ذکر است کمیته اضطراری سازمان بهداشت دنیای نقش مهمی در انجام این بازدید ایفا کرد. این کمیته متشکل از کارشناسان مستقل بسیاری از کشورها از جمله کارشناسان آمریکایی بود. واشنگتن پست اخیراً گزارش داده است که مارتین سترون، مدیر بخش مهاجرت و قرنطینه دنیای مرکز کنترل بیماری آمریکا، نظر و پیشنهاد را برای تصمیم سازمان دنیای بهداشت درباره اعلام بیماری کرونای جدید به عنوان رویداد اضطراری بهداشت عمومی در سطح دنیای ارائه داده است.

از دیدگاه علمی، قطع راه ماجراهای شیوع این بیماری همه گیر، کلید مقابله با کرونا بوده است. برای این منظور، چین تمام راه های ورود و خروج به ووهان را از خاتمه ماه ژانویه بست و مجتمع های مسکونی را قرنطینه کرد. این اقدامات پیشگیرانه و کنترلی قاطع و قدرتمند منعکس نماینده مسئولیت پذیری بالا برای حفظ سلامتی مردم چین و مردم دنیا بود، به همین دلیل، مدیرکل سازمان بهداشت دنیای گفت: ما دیدیم که چین اقدامات محکمی را در پیشگیری و کنترل انجام داده و شیوع این بیماری را کاهش داده است. وی همچنین تأکید کرد که ستایش عمومی برای بعضی از کشورها دو هدف دارد؛ یکی این است که این کشورها برای ادامه اقدامات صحیح خود تشویق شوند و دوم این است که به کشورهای دیگر به سمت استفاده از این تجربیات و شیوه ها سوق داده شوند.

با این حال، پامپئو با تفکر ضدچینی خود، نمی خواست به رویکرد چین توجه کند، اما به طور غریزی با اتهام دفاع از چین به سازمان بهداشت دنیای حمله کرد. عواقب این امر آن بود که پیشگیری و کنترل همه گیری کرونا بهترین فرصت را از دست بدهد.

چرا آمریکا به عنوان تنها ابرقدرت دنیا با بیشترین تعداد موارد تأییدشده و فوت ناشی از ویروس کرونا روبه روست؟ این دقیقاً نتیجه اقدامات سیاستمدارانی مانند پامپئو است که به طور جدی مانع استفاده صحیح از منابع مادی و توانایی های علمی و فناوری آمریکا شدند و خاتمه این فاجعه به دست آنان رخ داد. با توجه به مرگ ومیر بسیاری از آمریکایی های بی گناه، آیا افرادی مثل پامپئو احساس گناه نمی نمایند؟

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پامپئو علیه دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو علیه دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید