چرا سریال برای همه بشریت یا For All Mankind یکی از برترین پیشنهادهای سریالی حال حاضر است؟

به گزارش وبلاگ تحصیل، سریال برای همه بشریت یا For All Mankind یک سریال تلویزیونی درام علمی تخیلی آمریکایی است که از اپل تی وی پلاس پخش می گردد. این سریال تاریخ دگرگون را به تصویر می کشد. به این صورت که سریال در واقع این سؤال تاریخی را مطرح می نماید که:

چرا سریال برای همه بشریت یا For All Mankind یکی از برترین پیشنهادهای سریالی حال حاضر است؟

چه اتفاقی می افتاد اگر مسابقه جهانی فضایی بین آمریکا و شوروی هرگز خاتمه نمی یافت.

یا اینکه اگر اگر شوروی پیروز می شد پیش از آمریکا فضانورد روی ماه پیاده گند، چه پیش می آمد؟

در این سریال جوئل کینامن یک نقش اصلی به عنوان فضانورد خیالی ناسا- ادوارد بالدوین- را به همراه مایکل دورمن، سارا جونز، شانتل وان سانتن، جودی بالفور و رن اشمیت در سایر نقش های اصلی ایفا می نماید.

این سریال شخصیت های تاریخی از جمله فضانوردان آپولو 11 (نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز)، فضانورد مرکوری هفت (دکه اسلایتون)، دانشمند موشکی مشهور آلمانی (ورنر فون براون)، مدیر پرواز ژن کرانز (سناتور آمریکایی تد کندی) و رئیس جمهور ایالات متحده (ریچارد نیکسون) هم نشان داده می شوند.

در حال حاضر فصل سوم این سریال در حال پخش است. پخش سریال For All Mankind در 1 نوامبر 2019 شروع شد.

همان طور که اشاره شد، سریال یک واقعیت دگرگون را نشان می دهد. واقعیت دگرگون برای خودش یک ژانر ادبی و سینمایی قابل توجه است. این ژانر بر پایه تخیل و تفکری بنا شده که در فکر همه ما است. بسیار پیش آمده که پرسیده باشیم که اگر یک واقعه تاریخی طور دیگری رخ می داد و چیزی مانع می شد که فرایند یک رخداد تاثیرگذار رخ بدهد، تاریخ و بشریت چه تغییری می کرد. برای مثال اگر ناپلئون دریک جنگ مقدماتی می مرد یا هیتلر در نوزادی به خاطر یک بیماری شایع نوزادان در آن موقع می کرد یا اگر فرضا المان متوجه می شد که حمله نهایی به وسیله نورماندی صورت می گیرد یا زودتر به سلاح هسته ای دست پیدا می کرد، چه می شد؟!

اما در سریال برای همه بشریت یا For All Mankind همین واقعیت دگرگون به این صورت شروع می گردد که در سال 1969 یک فضانورد شوروی به نام الکسی لئونوف، اولین انسانی می گرددکه روی ماه فرود آمد. این امر، روحیه ناسا را ویران می نماید، اما کوشش آمریکا برای رجبران عقب ماندگی را نیز تسریع می نماید.

بعد آن ضربه دوم به ناسا وارد می گردد: اتحاد جماهیر شوروی یک زن را هم در فرود های بعدی، بر روی ماه فرود می آورد و پروپاگاندای وسیعی بر مبنای آن شروع می نماید. پس ایالات متحده مجبور می گردد با سرعت، آموزش زنان و اقلیت هایی را که عمدتاً از دهه های اولیه اکتشاف فضایی ایالات متحده کنار گذاشته شده بودند، شروع و هماهنگ کند.

در واقعیت، سرگئی کورولف پدر برنامه فضایی شوروی بود؛ او در اواسط دهه 60 در جریان عملیاتی در مسکو درگذشت.اما در سریال او زنده مانده و رهبری برنامه فتح ماه را برعهده دارد.

سریال برای همه بشریت یا For All Mankind برای دسته ای از علاقه مندان ژانر علمی تخیلی شاید دلپذیرتر باشد. آنهایی که از ترکیب فانتزی و یا ژانر اسرارآمیز و دادن این خلوط تحت عنوان علمی تخیلی به آنها، دلچرکین هستند و در سال های اخیر مرتب با همین نوع محتوا تغذیه شده اند.

از روزی آدینه هفته قبل که پخش فصل تازه سریال شروع شده، این گروه تفریح تازهی یافته اند.

فصل سوم For All Mankind با نمایشی ترکیبی از دسیسه های سیاسی و مسابقه فضایی فرود روی سطح مریخ شروع می گردد.

سریال تهیه نماینده های به وسیله Battlestar Galactica و Trek ساخته شد، اما وجه پیروزیت آن بیش از آنکه نشان دادن سخت افزارهای فضایی باشد، در خوب درآوردن بخش درام آن نهفته است. رونالد دی مورد و همکارانش خواسته اند سریال یک درام بزرگسالانه باشد، چیزی شبیه سریال مردان دیوانه اما این بار در ناسا!

برای همه بشریت، دقیقاً مانند مردان دیوانه، رؤیایی آمریکای دهه 1960 را تفسیر می نماید.

سریال برای همه بشریت، مثل بسیاری از فیلم ها و سریال های دهه اخیر، فیلمنامه بد و نامتوازن را در زیر جلوه های کامیوتری پنهان نمی نماید.

همان طور که در مردان دیوانه متوجه می شویم که تعریف زندگی ایده آل قشر میانه آمریکایی ها، به وسیله مدیران تبلیغاتی با فکری آشفته و پیچیده می خواهد صورت بگیرد، در سریال برای همه بشریت می بینیم که تعریف آینده انسان و جاه طلبی های علمی اش، از مجرای چه دسیسه ها و چه رقابت هایی می خواهد بگذرد.

مسائل مربوط به روابط عاشقانه، مرز های حرفه ای و اخلاق شخصی، در ترکیب با علمی تخیلی سریال را خیلی مجذوب نماینده نموده اند.

برای همه بشریت کاری را انجام می دهد که برترین داستان های علمی تخیلی همواره انجام داده اند: انسانی سازی تمام ایده های انتزاعی که به عنوان پایه این ژانر عمل می نمایند و ماجراجویی هایی که ما پیش از این فقط با مرور قطار اسامی و اصطلاح های موشک ها و سفینه ها و سیاره نشین ها و اصطلاحات علمی خوانده بودیم، به یک جدال متناقض بین گروه های انسان های ملموس تبدیل می نماید.

بخوانید:

شاتر آیلند : شاهکاری سینمایی که آن مقدار که شایسته بود، قدر ندید

فرانک مجیدی: هرچند فیلم تازه استاد مسلم فیلم سازی، مارتین اسکورسیزی یعنی شاتر آیلند، قطعاً برتر از اغلب اسکاری های سال جاری بوده، اما در اکران هم زمانش با آلیس در سرزمین عجایب، نتوانست در گیشه برنده رقابت باشد، با این حال نباید باعث گردد از ارزش های این فیلم چشم پوشی گردد. باید حتماً این فیلم را…

منبع: یک پزشک

به "چرا سریال برای همه بشریت یا For All Mankind یکی از برترین پیشنهادهای سریالی حال حاضر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سریال برای همه بشریت یا For All Mankind یکی از برترین پیشنهادهای سریالی حال حاضر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید