کد دستوری برای دریافت صورتحساب تلفن ثابت
به گزارش وبلاگ تحصیل، طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مشترکان تلفن ثابت می توانند با شماره گیری کددستوری #2020* برای دریافت صورتحساب خود اقدام نمایند.

پیمان قره داغی ، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف نماینده گفت: با توجه به عدم صدور صورتحساب کاغذی، این کد دستوری به منظور پیشگیری از قطعی و تخلیه خطوط تلفن ثابت به دلیل بدهی راه اندازی شده است.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف نماینده تاکید نمود: همچنین با شماره گیری کد دستوری #2020* مشترکان علاوه بر دریافت صورتحساب کارکرد خط تلفن می توانند برای ثبت یا تغییر شماره تلفن همراهی که پیامک صورتحساب به آن ارسال می گردد اقدام نمایند.
وی با اشاره به شکایت های بعضی از مشترکان درباره قطعی خط تلفن ثابت شان اضافه نمود: براساس مصوبه 207 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (شماره 3)، اپراتورها می توانند درصورت پرداخت نشدن هزینه کارکرد تلفن ثابت، متناسب با نوع خط برای قطعی یا تخلیه آن اقدام نمایند.
این مقام مسئول در رگولاتوری درباره انواع خطوط تلفن ثابت عنوان نمود: براساس مصوبه کمیسیون در حال حاضر خطوط تلفن ثابت در سه نوع تلفن بدون سپرده و تضمین پرداخت، دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت به مشترکان واگذار شده است.
قره داغی عنوان نمود: تلفن بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، خط تلفنی است که مشترک آن در زمان ثبت نام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض را پرداخت نموده و مبلغی به عنوان سپرده و تضمین پرداخت به اپراتور نداده است، در حالیکه در تلفن دارای مبلغ سپرده، مشترک در زمان ثبت نام علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را بعنوان سپرده به اپراتور ارائه دهنده سرویس تلفن ثابت، پرداخت نموده است.
وی اضافه نمود: در تلفن دارای تضمین پرداخت، مشترک علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را بعنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت نموده است.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری درباره نحوه برخورد اپراتورها با مشترکین بدهکار توضیح داد: چنانچه مشترک با هر میزان مبلغ کارکرد نسبت به پرداخت دو دوره متوالی صورتحساب مطابق زمانها و مهلت های معین شده (طول دوره حداقل یک ماه) اقدام نکند و یا کارکرد خط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت به 80 درصد حد نصاب کارکرد پیش بینی شده در مصوبه یعنی 20 هزار تومان برسد، اپراتور باید میزان بدهی را به مشترک اطلاع رسانی نموده و حداقل 24 ساعت زمان را برای پرداخت بدهی معین کند.
وی اظهار کرد: حد نصاب کارکرد برای تلفن دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت، 80 درصد مبلغ سپرده و تضمین پرداخت است و اپراتور پس از اطلاع رسانی به مشترک حداقل 72 ساعت زمان را برای پرداخت بدهی معین می نماید.
قره داغی با اشاره به اینکه در مرحله اول اپراتور پس از سپری شدن دوره و مهلت پرداخت می تواند خط تلفن مشترک بدهکار را به مدت دو هفته یک طرفه کند اضافه نمود: در مرحله دوم درصورت عدم پرداخت بدهی در زمان معین شده، اپراتور می تواند پس از اطلاع رسانی و ارسال اخطار به مشترک با مهلت معین یکساله و با موضوع معین برای قطع خط تلفن وی به طور کامل (دو طرفه) اقدام کند.،مهر
منبع: ایران آنلاین