خوراکی هایی که استرس را به سرعت درمان می نماید

به گزارش وبلاگ تحصیل، جالب توجه است بدانید که غذایی که می خورید می تواند به کاهش سطح استرس شما یاری کند.

خوراکی هایی که استرس را به سرعت درمان می نماید

به گزارش، در حالی که اجتناب از استرس در بسیاری از اوقات سخت است، اما استرس مزمن می تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد. این امر شما را در برابر شرایط سلامتی نامطلوب مانند بیماری های قلبی عروقی و افسردگی آسیب پذیر می نماید و تقریباً هر بیماری نیز می تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد.

جالب توجه است بدانید که غذایی که می خورید می تواند به کاهش سطح استرس شما یاری کند:

منابع کربوهیدرات های غنی از مواد مغذی می توانند به پایین آمدن سطح هورمون استرس کورتیزول یاری نمایند. سیب زمینی های شیرین، به شکل ویژه، از جمله سایر مواد مغذی حاوی ویتامین C؛ و پتاسیم هستند. اگرچه سطح کورتیزول کاملاً تنظیم شده است، اما استرس مزمن ممکن است منجر به اختلال عملکرد کورتیزول گردد، که به طور بالقوه باعث ایجاد اثرات ناخواسته مانند التهاب و درد می گردد.

ساردین، ماهی سالمون، ماهی قزل آلا و سایر ماهی های چرب حاوی چربی های امگا 3 و ویتامین D. هستند، مواد مغذی که به نظر می رسد به کاهش سطح استرس و بهبود خلق و خو یاری می نماید. امگا 3 نه تنها مغز و خلق و خوی شما را تقویت می نماید بلکه به بدن نیز یاری می نماید تا استرس را رفع کند. مصرف کم این چربی سالم با اضطراب و افسردگی در جمعیت های غربی ارتباط دارد. از طرف دیگر، ویتامین D؛ که به طور طبیعی به وسیله قرار دریافت در معرض نور خورشید به دست می آید نیز در سلامت روان و تنظیم استرس بسیار حیاتی است.

گلوتاتیون بخشی از اولین خط دفاعی بدن شما در برابر استرس است و مقدار زیاد گوگرد موجود در سیر به افزایش سطح این آنتی اکسیدان یاری می نماید. اگرچه مطالعات بیشتری در خصوص انسان مورد احتیاج است، اما در مطالعات حیوانی برای یاری به مبارزه با استرس و کاهش علائم اضطراب و افسردگی، سیر امتیاز بالایی دارد.

رژیم غذایی سرشار از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها، بیماری های قلبی و اختلالات سلامت روانی مانند افسردگی را کاهش دهد. سبزیجات دارای برخی از مواد مغذی هستند که به اثبات رسیده است با علائم افسردگی مبارزه می نماید. این مواد مغذی شامل منیزیم، ویتامین C؛ و فولات است. یک فنجان کلم بروکلی پخته شده 20 درصد از ارزش روزانه ویتامین B 6 را شامل می گردد که مصرف بیشتر آن باعث کاهش خطر اضطراب و افسردگی بخصوص در خانم ها می گردد.

این حبوبات خوشمزه مملو از ویتامین ها و مواد معدنی مقابله با استرس مانند ویتامین های گروه B. روی، منیزیم و منگنز است که به بدن شما برای فراوری انتقال دهنده های عصبی تنظیم نماینده خلق و خو یاری می نماید. تحقیقات نشان داده که رژیم غذایی سرشار از پروتئین های گیاهی مانند نخود ممکن است به تقویت سلامت مغز و بهبود عملکرد ذهنی یاری کند.

منبع: انتخاب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خوراکی هایی که استرس را به سرعت درمان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی که استرس را به سرعت درمان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید