گیاهان و خوراکی های معجزه گر برای رشد موها

به گزارش وبلاگ تحصیل، داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی مناسب می تواند به رشد مو یاری کند، به خصوص اگر به علت تغذیه ضعیف دچار ریزش مو هستید. در اینجا برترین مواد غذایی که می توانید برای تقویت رشد مو بخورید وجود دارد.

گیاهان و خوراکی های معجزه گر برای رشد موها

جینگو بیلوبا

محققان دانشگاه مریلند متوجه شدند که استفاده از این گیاه در مردان، باعث افزایش جریان خون در پوست سر می گردد، که به طور طبیعی به رشد مو یاری نموده و سلامت کلی پوست را بهبود می بخشد.

روغن آروماتراپی (رایحه درمانی)به گفته محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ترکیبی از اسانس های رزماری، سدر، آویشن و اسطوخودوس به طور مستقیم بر روی پوست سر تاثیر می گذارد و جریان خون در فولیکول ها را تحریک می نماید.

پروتئین کم چرباز آنجایی که مو از پروتئین ساخته شده است، رژیم غذایی سرشار از ماهی، تخم مرغ، لوبیا و دیگر غذاها با چربی پایین و پروتئین بالا می توانند مواد خام مورد احتیاج موهای شما برای رشد را تامین کند.

هان لیان کائواین گیاه چینی در برطرف التهاب و تورم پوست سر (جلوگیری از ریزش مو بیشتر) موثر است و یاری می نماید موهای شما از ریشه تقویت شوند.

کشمشآهن عاملی کلیدی در ساخت مو است، بنابراین هر غذای غنی از این ماده معدنی در کاهش ریزش مو موثر خواهد بود. اما اگر جزو افرادی هستید که مزه گیاهانی مثل کلم را دوست ندارند، میوه های خشک شده مانند کشمش، میان وعده ای عالی برای یاری به تقویت سطح آهن شما هستند.

جوانه لوبیااین سبزیجات پر از سیلیکا هستند که بدن شما برای پردازش ویتامین ها و مواد معدنی (مانند آهنی که از کشمش دریافت می کنید) که به رشد موها یاری می نمایند، از آن ها استفاده می نماید.

عصاره گیاه دم اسبشما لازم نیست دم اسب را قطع کنید و آن را بخورید. این گیاه یکی دیگر از گزینه های غنی از سیلیکا است که به شما یاری خواهد نمود ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج برای کاهش ریزش مو را دریافت کنید.

گردواین میوه مغز دار اندازه زیادی بیوتین و ویتامین E دارد که به محافظت از موها و پوست سر از آسیب تماشا در برابر آفتاب یاری می نماید. مصرف کم بیوتین نیز با ریزش مو مرتبط است، بنابراین دریافت اندازه کافی بیوتین فکر هوشمندانه ای برای جلوگیری از طاسی است.

عصاره گزنهیکی دیگر از گیاهان چینی، عصاره گزنه است که حس ناخوشایندی به پوست سر شما می دهد . این گیاه باعث افزایش جریان خون و بهبود گردش خون، و در نتیجه جذب بهتر اکسیژن به وسیله فولیکول های مو می گردد.

صدفکمبود زینک با ریزش مو در مردان و زنان ارتباط دارد، اما تنها 85 گرم صدف، تقریبا 500٪ اندازه زینک توصیه شده روزانه را برای بدن تامین می نماید. بعلاوه صدف ها سرشار از پروتئین هستند.

ساو پالمتواین گیاه به جلوگیری از ترشح آنزیم خاصی که باعث تبدیل تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون (DHT) می گردد، یاری می نماید. تستوسترون و دی هیدرو تستسترون سبب ایجاد الگوی طاسی مردانه می شوند، بنابراین کاهش سطح این هورمون ها می تواند به توقف فرایند طاسی را در ریشه یاری کند. 1

تخم مرغتخم مرغ های منبع غنی پروتئین و بیوتین هستند، دو ماده مغذی که می توانند رشد موها را بهبود ببخشند. خوردن اندازه زیادی پروتئین برای رشد موها مهم است چون فولیکول ها غالبا از پروتئین درست می شوند. کمبود پروتئین در برنامه غذایی نشان داده که می تواند موجب ریزش مو گردد. بیوتین برای فراوری پروتئین مو که کراتین نام دارد بسیار لازم است. به همین علت است که مکمل های بیوتین را معمولا برای بهبود رشد مو تجویز می نمایند. با این حال اگر برنامه غذایی متعادلی را دنبال کنید احتمال اینکه دچار کمبود بیوتین شوید بسیار کم است. تخم مرغ بعلاوه منبع غنی زینک، سلنیوم و دیگر مواد مغذی مناسب رشد مو است. به همین علت تخم مرغ یکی از برترین غذاها برای یاری به رشد بهتر مو شناخته می گردد.

توتتوت ها سرشار از ترکیبات و ویتامین هایی هستند که می توانند به بهبود رشد مو یاری نمایند. این شامل ویتامین C نیز می گردد که خواص قوی آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان می تواند فولیکول ها را در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. رادیکال های آزاد به صورت طبیعی در بدن و محیط وجود دارند. برای مثال یک فنجان (144 گرم) توت فرنگی می تواند 141 درصد از احتیاج روزانه بدن به ویتامین C را تامین کند. بعلاوه، بدن از ویتامین Cاستفاده می نماید تا کلاژن فراوری کند، پروتئینی که به قوی شدن مو یاری می نماید تا از نازک و شنماینده شدنش جلوگیری کند. به علاوه ویتامین C به بدن یاری می نماید آهن را از غذایی که می خورید بهتر جذب کند. سطح پایین آهن می تواند باعث کم خونی گردد که با ریزش مو در ارتباط است.

اسفناجاسفناج از سبزیجات سبز سالم است که سرشار است از مواد مغذی مفیدی مانند فولات، آهن و ویتامین A و C، تمام این موارد برای رشد مو مفید هستند. ویتامین A به غده های پوستی یاری می نماید روغن فراوری نمایند. این ماده روغنی به مرطوب شدن پوست کفِ سر یاری می نماید تا موها سالم بمانند. یک فنجان اسفناج (30 گرم) می تواند 56 درصد احتیاج روزانه بدن به ویتامین A را تامین کند. اسفناج بعلاوه از برترین منابع گیاهی آهن است که برای رشد مو لازم است. آهن به سلول های قرمز خونی یاری می نماید اکسیژن را در بدن به حرکت در بیاورند تا سوخت و ساز بدن را تقویت نموده و به رشد و ترمیم یاری کند.

سیب زمینی شیرینسیب زمینی های شیرین منبعی غنی از بتا کاروتن هستند. بدن این ترکیب را به ویتامین A تغییر می دهد که رشد مناسب مو در ارتباط است. یک سیب زمینی شیرین میانه (114 گرم) آنقدر بتا کاروتن دارد که می تواند چهار برابر احتیاج بدن در یک روز ویتامین A برساند. تحقیقات نشان داده ویتامین A به فراوری بهتر سبوم یاری می نماید که موجب سالم ماندن موها می گردد. به علاوه ویتامین A می تواند سرعت رشد مو را افزایش دهد و موهایی ضخیم بسازد. 2

ماهی چربماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا ، شاه ماهی و .. دارای مواد مغذی هستند که ممکن است باعث رشد شوند.

آنها منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که با رشد موها ارتباط دارند.

یک مطالعه در 120 زن نشان داد که مصرف یک مکمل حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و بعلاوه آنتی اکسیدان ها ریزش مو و افزایش تراکم مو را کاهش می دهد.

یک مطالعه دیگر نشان داد که مصرف یک مکمل روغن ماهی باعث کاهش چشمگیر ریزش مو و افزایش رشد موها در زنان دارای موهای نازک می گردد.

آووکادوآووکادو خوشمزه ، مغذی و منبع خوبی از چربی های سالم است.

آنها بعلاوه منبع عالی ویتامین E هستند که ممکن است رشد مو را تقویت کند.

یک آووکادو میانه (حدود 200 گرم) 21٪ از احتیاجهای روزانه ویتامین E شما را تأمین می نماید.

مانند ویتامین C ، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است

که با خنثی کردن رادیکال های آزاد به مبارزه با استرس اکسیداتیو یاری می نماید.

در یک مطالعه ، افراد مبتلا به ریزش مو بعد از مصرف مکمل ویتامین E به مدت هشت ماه ، 34.5 درصد رشد موها را تجربه کردند.

آجیل و خشکبارآجیل ها مقوی ، راحت هستند و حاوی انواع مواد مغذی هستند که می توانند رشد مو را تقویت نمایند.

به عنوان مثال ، یک اونس (28 گرم) بادام 37 درصد از احتیاجهای روزانه ویتامین E شما را تأمین می نماید.

علاوه بر این ، آنها بعلاوه طیف گسترده ای از ویتامین های گروه B ، روی و اسیدهای چرب ضروری را تأمین می نمایند.

کمبود در هر یک از این مواد مغذی با ریزش مو ارتباط دارد.

آجیل بعلاوه علاوه بر رشد مو ، با طیف گسترده ای از مزایای سلامتی دیگر از جمله کاهش التهاب و خطر کمتر بیماری قلبی مرتبط است.

این باعث می گردد آجیل ها علاوه بر عالی و آسان برای رژیم غذایی شما باشند.

میگومیگو سرشار از بسیاری از مواد مغذی است که پتانسیل رشد موها را دارد.

به عنوان مثال ، میگو منبع عالی پروتئین ، ویتامین های گروه B ، روی ، آهن و ویتامین D. است. 3.5 اونس (100 گرم) میگو 38٪ از احتیاجهای ویتامین D روزانه شما را تأمین می نماید.

جالب توجه است که مطالعات ، کمبود ویتامین D3 را به ریزش مو مرتبط نموده است.

با وجود چربی بسیار کم ، میگو اندازه کمی اسیدهای چرب امگا 3 را نیز تأمین می نماید.

رژیم های غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 با رشد مو بهبود یافته اند. 3

پی نوشت:

1.www.rastineh.com

2.www.kermany.com

3.www.modernclinique.com

منبع: راسخون

به "گیاهان و خوراکی های معجزه گر برای رشد موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان و خوراکی های معجزه گر برای رشد موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید